Ексклюзиви
пʼятниця, 06 січня 2017 06:45

"Є багато способів, як тверезого водія зробити п'яним"

Автор: ФОТО З САЙТА www.mignews.com.ua
  Автоюрист Володимир Караваєв: ”Люди менше перевищуватимуть швидкість, коли працюватиме більше пристроїв автофіксації. Камери діють цілодобово, і їм не запропонуєш хабара”
Автоюрист Володимир Караваєв: ”Люди менше перевищуватимуть швидкість, коли працюватиме більше пристроїв автофіксації. Камери діють цілодобово, і їм не запропонуєш хабара”

Цьогоріч в Україні з'явиться дорожня ­поліція. Вона працюватиме на трасах міжнародного значення. Контролюватиме дотримання правил дорожнього руху і затримуватиме порушників, повідомили в МВС. Дату запуску нового підрозділу і подробиць не розголошують. Однак кажуть, що в новій автоінспекції працюватимуть патрульні поліцейські та співробітники спецпідрозділу "Кобра". Перший етап набору дорожніх поліцейських триватиме до 1 серпня, другий — до 1 грудня.

— Дорожня поліція нам потрібна. Бо функції патрульної поліції дуже широкі. Вони не встигають повноцінно слідкувати за ситуацією на дорогах, — каже автоюрист 56-річний Володимир Караваєв. Розповідає про роботу нової дорожньої поліції.

Чим дорожня поліція має відрізнятися від ДАІ?

— Залежно від того, які повноваження для неї передбачать у законодавстві. Загалом ­поліція, як і ДАІ, забезпечуватиме порядок на дорогах. Важливо, щоб нова автоінспекція мала сучасні інструмен­ти для виконання обов'язків — пристрої для вимірювання вмісту алкоголю в крові, прилади фіксації швидкості автомобілів, комп'ютери й доступ до різних державних реєстрів і баз даних. Аби можна було на місці з'ясувати, чи мав водій раніше правопорушення, коли купив авто, чи справне воно. Бо якщо дорожня поліція, окрім автомобіля, не матиме жодних технічних засобів для контролю, її можна взагалі не створювати.

Які в нас найпоширеніші порушення на дорогах?

— Як і у всьому світі, це перевищення швидкості. Але вирішити цю проблему повністю дорожня поліція не в змозі. Лише автоматична фіксація правопорушень може покласти цьому край. Вона, на відміну від поліцейських, цілодобово контролюватиме ситуацію на дорогах. Техніка не натякає на хабар і створює ефект невідворотності покарання.

Патрульна поліція зарекомендувала себе такою, що не бере хабарів. Чи буде так само з поліцією дорожньою?

— Враховуючи високі штрафи за кермування у стані алкогольного сп'яніння і недосконалість цього механізму, спокуси брати хабарі виникатимуть. Адже штрафи за п'яне водіння — від 10 до 40 тисяч гривень. Тому я не сумніваюся, що дорожній поліції пропонуватимуть хабарі. Наскільки поширене буде це явище — покаже час.

Чому дорожня поліція спочатку працюватиме лише на міжнародних трасах?

— Ці автошляхи мають кращу якість. Там водії дужче розганяються. Через це й потрапляють в аварії. До того ж це лише на першому етапі. Такі траси контролюватимуть 2600 ­поліцейських.

Кажуть, що до дорожньої поліції наберуть колишніх інспекторів ДАІ?

— Ймовірність цього велика. І це — не найгірший варіант. У нашій автоінспекції працювали не лише шахраї чи покидьки. Я знаю багатьох гідних і професійних людей. Багато що дорожня поліція має перейняти від ДАІ.

Що саме?

— Наприклад, добре вивчити правила дорожнього руху. Протягом трьох місяців навчання поліцейські не змогли правильно і глибоко їх опанувати. Другий момент — у нас поліція зараз оформлює аварії, а дати правильну оцінку ДТП поки що теж не навчена.

Проте варто зробити все, аби дорожня поліція не перейняла найгірші практики даїшників. Інспектори нерідко зловживали, вимагаючи посвідчення водія в руки, або порушували процедуру перевірки водіїв на наявність алкогольного сп'яніння.

Чому саме це ви вважаєте найбільшим злом ДАІ?

— Через такі зловживання інспектори маніпулювали водіями. Вони просили шофера ­передати водійське посвідчення, потім просто йшли до себе в авто, а водій ставав заручником. Він не міг поїхати без документів. І доки працівник ДАІ не задовольняв якісь свої амбіції, доти не повертав водію його документ. ­Зараз у Законі написано, що водій ­зобов'язаний пред'явити свої водійські права, а не передати.

Щодо перевірки на алкоголь, то є безліч способів, як тверезого водія зробити п'яним. Наприклад, в інструкції сказано, що мундштук алкотестера необхідно діставати з вакуумної упаковки. Якщо ця упаковка не вакуумна, невідомо, що може бути в мундштуці — туди достатньо крапнути краплю спирту, і показники будуть зовсім не ті, які є насправді.

Чи готове законодавство до впровадження дорожньої поліції?

— Ні. Для початку треба внести зміни в закон "Про націо­нальну поліцію". Там чітко розписані види поліції, але серед них немає дорожньої — лише патрульна. Також до цього закону необхідно ще приписати положення про дорожню поліцію, як це було в Державній автомобільній інспекції. Бо без цього жоден крок дорожньої поліції не буде легітимним і ­суперечитиме 19-й статті Конституції.

Зараз ви читаєте новину «"Є багато способів, як тверезого водія зробити п'яним"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути