Автодорожні аварії з незначними пошкодженнями, без жертв та тілесних ушкоджень, водії можуть оформляти, не викликаючи інспекторів Державтоінспекції.
Водії — учасники ДТП на місці аварії мають заповнити "європротокол" — формуляр з описом аварії. Самі креслять схему пригоди. Такий порядок застосовують у країнах Європи. Потім копії документа водії надають своїм страховим компаніям. Процедура нібито має спростити оформлення дрібних випадків. Шоферам, які придбали поліс автоцивільного страхування після 18 вересня, видають книжку із європротоколом. Там перелічені можливі аварійні ситуації та є місце для накреслення їх схеми.
— Поле для цього дуже маленьке. Невідомо, як діяти, якщо зіткнулися три авто, — говорить Вадим Карнаухов, 51 рік, віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв. — Страхові компанії кажуть, що можна брати чистий аркуш і докреслювати схему там. А Моторно-транспортне бюро — що потрібно взяти три європротоколи і в кожному креслити по два автомобілі.
— Складати європротокол можна, якщо жоден із водіїв не перебував у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння, — продовжує. — Обидва шофери мають дійти згоди щодо укладення європротоколу, без виклику ДАІ. Треба врахувати, чи застраховані машини за договором КАСКО. Кажуть, максимальна виплата за автоцивілкою становить 10 тисяч гривень. Але ніде в законах цієї цифри не знайти. Та й ступінь пошкодження не завжди можна оцінити на око. Часом здається, що постраждав лише бампер. Насправді ж змінилася геометрія кузова. Тому надійніше буде викликати даїшників.
Коментарі