Ексклюзиви
пʼятниця, 09 серпня 2013 05:15

Іномарки подорожчають удруге за півроку

Автор: Підготував Володимир МУКАН
 

Президент підписав Закон про введення утилізаційного збору на автомобілі. Отримані кошти мають витратити на будівництво підприємств з утилізації машин. Це надумана проблема, що призведе до подорожчання іномарок, кажуть у компанії "Автоконсалтинг".

— Проблема утилізації автівок в Україні не гостра, — говорить директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький, 36 років. — Адже рівень автомобілізації у нас дуже низький — 150-180 машин на тисячу осіб, коли в Європі — 400-500. До того українці старі авто перепродували і далі їздили ними до останнього, доки не розвалиться повністю. Тоді продають на запчастини.

Збором обкладатимуть нові та вживані машини, що завозять в Україну. Сума залежатиме від об'єму двигуна, виду й віку транспортного засобу —

4,7-63 тис. грн.

На вітчизняні машини немає збору. Тож головною метою закону є підтримка українських автовиробників, зазначають експерти. Тому навесні 2013-го і запровадили спецмито на іномарки.

— Зараз французька "Рено Лоґан" у базовій комплектації коштує 105 900 гривень. Українське авто "ЗАЗ Форца" цього ж класу, але в люксовій комплектації — 92 900, — додає Олег Омельницький. — З утилізаційним збором іномарку продаватимуть ще дорожче на вісім тисяч. Автолюбителю нічого не лишатиметься, як купити вітчизняну машину. Думаю, частка продажів українських авто виросте до 20 відсотків. Зменшиться вибір іномарок вищого класу. Завозитимуть переважно ходові моделі й дешевші — зі слабшими двигунами та механічною коробкою передач.

У країнах Західної Європи екологічний податок становить 100-300 євро. Його сплачують під час покупки нової автівки.

— У Європі власникам старих машин підвищують страховий платіж, податки. Автолюбителю простіше утилізувати стару машину й отримати знижку на купівлю нової, — продовжує Омельницький. — Нам підійшла б турецька модель — за останні роки на гроші від збору засадили деревами сотні кілометрів довкола гірських доріг.

У законі про утилізацію автомобілів багато незрозумілих моментів. Не виписано, як його реалізувати, зауважують експерти.

— Не вказали процедуру утилізації — власник машини має звертатися до переробного підприємства чи підприємство до нього? Також неясно, коли настає граничний термін експлуатації автомобіля. Фактично, можуть забрати стару машину й не виплатити ні копійки, — додає Олег Омельницький.

2,1 мільйона автомобілів в Україні зараз мають утилізувати, порахували у корпорації "Богдан". Це машини, що випустили до 1986-го. Більшість не їздитимуть через зношеність за чотири-сім років. Нині на пунктах прийому вторсировини за кузов старого автомобіля дають 1,4 тис. грн. У середньому він важить 700-800 кг.

В Україні потрібно збудувати близько 10 таких заводів із переробки старих автомобілів. Один коштуватиме 5-7 млн євро.

Ціни на проїзд підскочать

Утилізаційний закон з'явився через те, що в бюджеті бракує коштів, вважає 39-річний Андрій Новак, голова Комітету економістів.

— Дефіцит бюджету виріс у три з половиною рази в порівнянні з минулим роком. Уряд і Нацбанк не мають чіткої стратегії його наповнення. Вони просто придумують нові побори.

Утилізаційний збір стосуватиметься також автобусів і вантажівок. Це означає, що перевезення теж подорожчають. А український автопром через тепличні умови не розвиватиметься — випускатиме лише кілька моделей. Решту "виготовлятимуть" викрутковим способом — прикручуватимуть до іномарок колеса.

Автомобілі в Америці дешевші на 40 відсотків

Після запровадження збору ціна іномарки в Україні на 60-63% складатиметься з різних податків та додаткових витрат, зауважує директор Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів 39-річний Олег Назаренко.

— Ми єдина країна Європи, що має акцизний збір на авто. У світі ним обкладають лише товари надзвичайно високої прибутковості або розкоші — цигарки, алкоголь, діаманти.

Автомобілі в Україні дорожчі, ніж у Європі та США на 10-40 відсотків. Хоча зарплати в нас нижчі у 10 разів. Так, у США "Тойота Камрі" коштує 19 тисяч доларів, у нас — 34. "Мітцубісі Лансер" — 14 тисяч, а в нас — 21.

Найдорожчі автомобілі у Йорданії, Ізраїлі, Норвегії. Там держава стимулює громадян користуватися громадським транспортом, адже він розвинений. А територія така, що можна обійтися без машин. Навіть у Парижі, на відміну від Києва, пересуватися громадським транспортом зручніше.

Зараз ви читаєте новину «Іномарки подорожчають удруге за півроку». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

6

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути