Україні необхідно поступово переходити до системи тьюторства, за якої педагог, вихователь є консультантом учня, а навчальний процес відбувається за індивідуальними програмами. Так вважає Сергій Вєтров, керівник експертної комісії з питань освіти партії "Сильна Україна".
— Систему освіти слід переорієнтувати на людину, враховуючи насамперед інтереси педагога та учня — головних фігурантів освітнього процесу. Не математики чи фізики потрібно вчити, а математикою і фізикою. Кожна дитина талановита, і завдання школи — цей талант розкрити. За допомогою предметів педагог повинен навчати дитину головного — як стати особистістю, реалізуватися, досягти успіху, жити в гармонії з собою і суспільством, — каже експерт "Сильної України".
Він вважає, що держава повинна передати частину своїх функцій у системі освіти професійним педагогічним і громадським об"єднанням:
Існуюча модель управління освітою неефективна
— Існуюча модель управління освітою неефективна. Коли держава виступає одночасно і замовником освітніх послуг, і контролером виконання цього замовлення, та ще й надає самі послуги — це прямо порушує принципи ефективного управління. Ми повинні перейти від державної до суспільно-державної системи управління. Такий принцип можна реалізувати у формі освітніх округів, які успішно працюють у світі. Принцип простий: у межах одного округу, який об"єднує кілька шкіл, функціонує освітня рада з педагогів, батьків і представників громадськості. Саме вона визначає тактику розвитку освіти в регіоні, а органи місцевого самоврядування матеріально забезпечують роботу округу.
Коментарі