Фільм про одностатеве кохання переміг на 66-му Каннському фестивалі. Картина "Життя Адель" французького режисера туніського походження Абдельлатіфа Кешиша отримала Золоту пальмову гілку. Головна героїня 15-річна Адель закохується в художницю Емму з блакитним волоссям. Кінофестиваль відбувся у Франції 15-26 травня.
— "Життя Адель" затягує з перших хвилин. Стрічка триває три години і відпускає тільки з фінальними титрами, — розповідає кінокритик Алік Шпилюк, 53 роки. Він повернувся до Києва з Канн 26 травня. — Неймовірно зроблена з точки зору кіномистецтва. "Життя Адель" — це історія дорослішання двох дівчат, їхнього кохання. Героїні походять із різних класів французького суспільства. Одна — з "вищого", батьки іншої — з низів. Такий поділ існує скрізь, і це часто стає причиною особистих драм.
Картину зняли за мотивами коміксу Жюлі Маро "Блакитний ангел". У "Житті Адель" багато еротичних сцен. Головну героїню зіграла 19-річна Адель Екзаркопулос, її коханку — 27-річна Леа Сейду. Напередодні фестивалю 23 квітня у Франції узаконили одностатеві шлюби.
— Хотів би присвятити цей приз прекрасним молодим людям із Франції. Вони навчили мене надії на свободу. Також молоді, яка нещодавно пережила революцію в Тунісі. Вони хочуть вільно жити, виражати себе й вільно любити, — каже 52-річний режисер Кешиш, отримуючи нагороду з рук голлівудської актриси Уми Турман.
Головував на Каннському кінофестивалі 66-річний Стівен Спілберґ. Його запрошували очолити журі ще 1982 року. Проте раніше режисер не міг знайти вільного часу через зйомки.
— 31 рік тому в Каннах відбулася прем'єра мого фільму "Інопланетянин". Вважаю його одним із найяскравіших за всю мою кар'єру, — розповідає Спілберґ. — Понад 60 років Канни є місцем, де вперше представляють світу найкращі фільми.
В основному конкурсі змагалися 20 фільмів. Кращою актрисою Канн визнали француженку аргентинського походження Береніс Бежо. Вона зіграла в сімейній драмі "Минуле" французьку жінку, заміжню за іранцем. Кращим актором назвали 76-річного американця Брюса Дерна за роль буркотливого літнього чоловіка в картині Олександра Пейна "Небраска". Після цього фільму Пейн вирішив закінчити акторську кар'єру. Починав її ще у стрічках Альфреда Хічкока.
— Цьогоріч у Каннах вразила холодна, дощова погода, — продовжує Алік Шпилюк. — Першу половину фестивалю мокрі люди у величезних чергах мали дуже засмучений вигляд. Але глядачів було багато. Потім погода покращилася, настрій — теж. Найцікавіші фільми організатори приберегли на кінець. Загальною темою картин була любов. Багато стрічок присвячено марноті життя багатіїв. Ще одна цьогорічна особливість — відсутність у конкурсі фільмів зі Східної Європи. З іншого боку, потужне представництво Голлівуда. Чув, як Ніколь Кідман скаржилася комусь, що зранку не встигає випити на сніданок каву з круасаном. Бо акторка була в журі, і Спілберґ кликав її на обговорення побаченого за минулий день.
Алік Шпилюк взяв у часть у роботі Українського павільйону на Каннському кіноринку як арт-директор міжнародного Одеського кінофестивалю.
— На обох презентаціях України було багато іноземних продюсерів, — каже Шпилюк. — Схвально сприйняли новий фільм Олеся Саніна "Поводир". Скандинави цікавилися, на якому етапі роботи картина "Брати. Остання сповідь" Вікторії Трофименко. Режисерка перенесла дію роману шведа Торґні Ліндґрена в українські Карпати.
Цьогоріч конкурсних картин від України в Каннах не було. Позаторішня переможниця кінофестивалю київська режисерка Марина Врода представила майбутній повнометражний фільм "Степне".
3 пограбування сталися на Каннському кінофестивалі. Злодії викрали коштовності і мільйон доларів у представників швейцарської компанії "Шопар". Вона займається прокатом дорогоцінностей зіркам. Також пограбували готельний номер віце-президента однієї з китайських кіноспілок Чжан Цяна й орендовану віллу британської компанії "Сілвер пікчерз".
Коментарі
4