15 листопада московський гурт "Мегаполіс" виступить у Києві з концертом. Цей рік для них ювілейний - колективу виповнилось 25 років. У столиці гратимуть не лише свою ретро-музику, але й пісні з альбому-повернення "Супертанго" та нові композиції, які спеціально писали в Литовському старому замкові.
Фронтмен гурту Олег Нестеров розповів Gazeta.ua про пісні, присвячені Києву, як йому працювалося з Олегом Скрипкою та чому справжні артисти схожі на "нафтопровід".
- В 2010 році ви повернулися з альбомом "Супертанго". Зараз його вважають ледь не найкращим вашим альбомом. Яким став новий "Мегаполіс"?
- Через 14 років перерви, збираючись робити альбом, ми розуміли, що треба говорити або правду, або нічого. Поставилися до альбому як до останнього - не жартували ні з музикою, ні з собою. Основний критерій - правда, не якісь там ноти, веселі чи сумні пісні, а щоб у кожному звуку була правда. 14 років тому ми допускали модерністські жарти. Суть мали інакшу - на кшталт пісень "Осень-86", "Высоко вдали". Зараз прийшли до самих себе і не оберталися назад.
- Що покажете на столичному концерті?
- У Києві ми давно не були. 89-го року приїжджали з електронікою. У 2000-х грали акустику. Зіграємо усе "Супертанго", а оскільки рік ювілейний, відіграємо ретроспективні пісні, співзвучні альбомові.
- Гуртові 25 років. Скільки це на людський вік? Ділите свою творчість на періоди?
- Це такий вік, коли мудрість прийшла і музична ененргія в нас сидить серйозна. За 25 років мали кілька життів. Стартували з "нової романтики". Потім, початок 90-х - період постполітичний. Поклали вірші Бродського на музику - пісню "Там" виконали разом з Левом Лещенком. Потім був альбом "Женское сердце" - назвав би його "нова щирість", після якого у нас був дуже деконструктивний етап - ми записали альбом "Мегаполіс" з німецьким продюсером. Там - "Белки -стрелки", "Высоко вдали", "Москвички". Після нього випустили "електронний" альбом - грали лише на семплерах.
- За цей час який найрозповсюдженіший міф розказували про вас?
- Те, що ми справжній московський ансамбль. Це звучить по-дурному. Ми 1996 року перестали бути міською групою. "Мегаполіс" увесь складається з міфів. У мене купа всяких історій. Приміром, пісня "Осень-86" має свій підтекст. Мій товариш того року поїхав вчитися до Києва, а його кохана залишилася в Москві. Постійно слав їй листи. Його вірш про київську осінь, коли з міста вивозили радіоактивне "чорнобильське" листя, я поклав на музику.
- За час творчих канікул ви створили продюсерський центр "Снегири" і допомагали вставати на ноги молодим музикантам. Кого вважаєте своїм улюбленим "дітищем"?
- Якось перед одним з концертів гурт "Маша и медведи", який ми продюсували, дуже розсварився. Я тоді вперше подумав як класно було б мати справу зі "старими" музикантами. І мені раптом захотілося зібрати найстарішу в світі групу. Ідеально, щоб усім там було років по 70-80. Потім я подумав про двох діджеїв-стариків. Так ми стали продюсувати DjsKrugozory. Один "зводив" вінілові платівки, а інший - танцював як Go-go-дід. З концертами об'їхали всю країну, були на фестивалі Казантип, про них навіть кіно знімали.
- В одному з інтерв'ю ви порівняли шоу-бізнес зі шведським столом? Цьому навчаєте студентів на курсі музичного продюсування?
- Я мав на увазі, що у сучасному перевантаженому інформацією світі, через інтернет маєш доступ до всього, а щастя не маєш. Як на шведському столі в п'ятизірковому турецькому готелі - є все. А студентів вчу, що не має сенсу працювати з артистом, якщо у ньому відсутня правда. Порівнюю музику з нафтобізнесом - є нафта всередині, то варто братися за проект.
- Нещодавно ви записали кілька пісень з українською співачкою Елка. З якими українськими музикантами ще співпрацювали?
- 2001 року ми продюсували альбом гурту Олега Скрипки "Файна". Частину його записували у нас на студії в Москві. У альбомі є пісня - "Солнечные дни". Трек вийшов ну зовсім не в стилі ВВ, а скоріше "мегаполісівський" та надто повітряний. А ще Скрипка переклав українською нашу пісню "Все не кончится старость". Її обовязково виконаємо українською на концерті.
- За сьогоднішнього настрою, яку маєте улюблену композицію чи звук?
- Арфа. Звучить усередині.
"Мегаполіс"
Офіційний рік створення гурту - 1987 року. За час свого існування вони були лідером напряму "нова романтика" в російському року і основним камерним колективом Росії за кордоном.
У кінці 90-х музиканти "стомлюються від музики" і займаються лише продюсуванням: гурт "Маша и медведи", Алина Орлова, "2H Company" та інші.
Олег Нестеров крім продюсування викладає студентам, а також випустив книгу "Юбка" - фантастичну історію появи року в Третьому рейху.
Коментарі
2