У першому півріччі 2020 року Європейська бізнес-асоціація оцінила діяльність митниці на 3,37 бала за 5-бальною шкалою. Цей показник на 0,02 бала нижчий, порівняно з другою половиною 2019 року.
56% в Асоціації вважають, що корупція в митних органах залишається на попередньому рівні, хоча 31% опитаних помітили зменшення її проявів.
Збільшилась кількість респондентів, задоволених якістю послуг і професіоналізмом посадових осіб на митниці – 54%. 10% незадоволені рівнем обслуговування. У минулому періоді таких було 44% і 24% відповідно, стверджують у ЄБА.
Найвищу оцінку експертів отримала робота системи "Єдине вікно". 67% відповіли, що здебільшого повністю задоволені користуванням "Єдиним вікном", 7% залишилися незадоволені. При цьому компанії вказують на нестачу злагодженої взаємодії між контролюючими органами та низьку активність митниці щодо координації такої взаємодії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розповіли, які товари найчастіше перевозять контрабандою
"Точкових покращень недостатньо, аби говорити про позитивну динаміку взаємодії бізнесу з митними органами. Всі процедури на митниці мають бути прості, зрозумілі та прозорі, а фактор людського втручання – зведений до мінімуму", - каже заступник директора з представництва інтересів компаній-членів ЄБА Світлана Михайловська.
З її слів, бізнес очікує на призначення постійного керівництва Держмитслужби, аби адмінреформа відомства могла бути завершена.
Експерти скаржаться на ускладнену й тривалу процедуру фітосанітарного й ветеринарного контролю, обтяжливий контроль товарів у дерев'яній тарі.
Бізнес стикається з вимаганням документів у паперовій формі на додачу до електронних, численними затримками, спірними ситуаціями стосовно митної вартості товарів. 39% опитаних повідомили, що мають зараз проблеми з коригуванням митної вартості.
Митниця виконала в липні 2020 року план на 100,4%, та зібрала до бюджету 25,63 млрд грн, що на 3,36 млрд грн менше, ніж у липні 2019-го.
Коментарі