вівторок, 23 березня 2021 16:25

Учні приречені на низьку якість освіти. Що не так зі шкільною програмою

Учні приречені на низьку якість освіти. Що не так зі шкільною програмою
Учні приречені на низьку якість освіти. Що не так зі шкільною програмою фото: genderindetail.com.ua

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов розкритикував норми нової типової освітньої програми через надмірне навантаження на школярів.

Нову освітню програму ухвалило Міністерство освіти і науки в лютому. Передбачає велику кількість щоденних уроків в учнів.

Gazeta.ua спитала у вчителів і батьків: які переваги та недоліки бачите у новій програмі?

Мадіна Качур, вчителька української мови та літератури:

- Питань небагато, але вони є. У 4-му розділі "Типові навчальні програми" вказано, що кількість навчальних годин на вивчення кожної освітньої галузі заклад освіти може зменшувати аж до мінімального показника. Це не об'єктивно, адже такі права за собою має залишати Міністерство освіти і науки. Це не лише одне із навантажень на адміністрацію закладу, але й у майбутньому може послугувати деякою маніпуляцією стосовно скорочень штату вчителів. Усі прекрасно розуміють, що зменшення до мінімального показника годин - це один із приводів звільнення працівника. У молодого спеціаліста це повна незацікавленість та зайва втрата часу, який оплачують мінімально.

Ініціатива щодо збільшення кількості годин на вивчення української мови, іноземної мови та математики була правильним кроком. Саме ці предмети учні складають на ЗНО. Велика кількість дітей потребує додаткових занять поза межами школи, тому це є одним із величезних плюсів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Живе навчання завжди було дорогим задоволенням - експерт розповів про попит на репетиторів

Віктор Громовий, заслужений вчитель України, редактор порталу "Освітня політика":

- Дітям важко опанувати таку кількість навчальних предметів. Наприклад, у 7-му класі мають 17 предметів, а в старших класах - понад 20. Необхідно створити мінімальну кількість предметів. Це допоможе школярам сконцентруватися. За радянською інерцією у школах продовжують додавати одногодинні курси та розпорошувати увагу учнів. Відповідно, школярів прирікають на низьку якість освіти.

Наталія Піка, мати другокласника з черкаської школи:

- Мені не подобається, що в державній освіті дітей групують тільки за віком, не зважаючи на розумові здібності. Освіта в школах не сучасна, обмежена, освітні державні програми не підходять багатьом дітям за віком і типом мислення. Система оцінювання залишає бажати кращого, адже дитина вчиться не для себе, а для хороших оцінок. Вони не роблять її розумнішою, а навпаки - вона стурбована через оцінювання й обмежена в розвитку. Варто було б зробити поглиблене і серйозне вивчення англійської мови. Якби я мала фінансову можливість, то віддала б на навчання дитину до приватної школи, де шукають підхід до кожного, зважають на інтереси, рівень розвитку та інтелекту", - сказала Наталія Піка.

Відтепер найуспішніші учасники зовнішнього незалежного оцінювання зможуть отримати премії, стипендії та гранти на здобуття вищої освіти за кордоном. Щороку виділятимуть президентські гранти для здобуття вищої освіти за кордоном - у вузах США, Великої Британії, Німеччини, Франції, Канади, Японії, Китаю, Південної Кореї та ін.

Зараз ви читаєте новину «Учні приречені на низьку якість освіти. Що не так зі шкільною програмою». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути