пʼятниця, 03 квітня 2015 17:56

На "Титаніку" був окремий кухар, що готував страви для євреїв
12

2 квітня 1912 року лайнер "Титанік" в морі успішно провів випробування ходових. На той час ״Титанік״ був найбільшим об'єктом, що рухався. Довжина судна сягала 269 м, висота дорівнювала висоті 11-поверхівки. Важив "Титанік" понад 46 тонн, рухався зі швидкістю 52 км/год. Його будівництво тривало впродовж трьох років, будівельній компанії "Уайт Стар Лайн" обійшлося в $7,5 млн. За нинішніх умов, це би коштувало $400 млн. Під час першого рейсу 14 квітня "Титанік" зіткнувся з айсбергом в Атлантичному океані та затонув. У цій катастрофі загинуло 1517 осіб.

Конструктори "Титаніка" застосували найновіші технології тих часів. Судно мало залишатися на плаву, навіть, якщо б вода затопила чотири відсіки, які перекривали електричні люки. Журналісти назвали його "не тонучим"״. Перші й останні пасажири окремих кают платили за білет понад $4 тис. За сучасними мірками, це близько $50 тис. До послуг пасажирів першого класу на борту був басейн і тенісний корт. На судні виходила власна газета. В якій друкували новини, рекламу, ціни на біржі, підсумки перегонів, світські плітки і меню. Страви готувалися на п'яти кухнях. Одні кухарі готували супи, інші - гаряче, треті - овочеві страви і четверті - кондитерські вироби. Був повар, який готував національні страви для пасажирів-євреїв. 

Трагедія почалася із зіткнення корабля із айсбергом. Це трапилося близько півночі. Краєм айсберга було пошкоджено передній правий борт, внаслідок виникла 90-метрова пробоїна. Опісля шість відсіків стали наповнюватися водою. З цього моменту шансів утримати судно на воді не залишилося. Але люди не вірили, що лайнер може затонути й не спішили його покидати. Перша шлюпка була заповнена всього 19 пасажирами, замість 65 осіб. Корабель почало нахиляти на лівий борт, тут зібралася величезна маса пасажирів. Носова частина опускалася вниз. Через дві години вода почала заповнювати судно через відкриті двері, які вже не можливо було наглухо закрити. Корма "Титаніка" із винтами піднялася в повітря настільки високо, що оголилися гвинти. Від такого тиску, корпус по центру розломило на дві частини. Це трапилося через 13 хвилин після того, як відпливла остання шлюпка.

Ніс судна стрімко пішов на дно океану, перекидаючись по спіралі. В середині могли бути сотні живих людей. Переважно пасажири третього класу і ті, хто емігрував до Америки. Під тиском повітря розривало палуби, які падали одна на одну. Від "Титаніка" відвалювалися димові труби, рульова рубка. Металева обшивка розійшлася по швах. Важкі деталі падали каменем, легші розносило в різні сторони. Корма перетворилася в купу металу.

Пасажири, які встигли одягнути пробковий рятувальний жилет і стрибнути із судна, переважно померли від переохолодження та серцевих нападів. Адже температура води становила -2 градуси. Кому вдалося втиснутися в шлюпки розповідали дивні речі. Одна жінка бачила біля носової частини судна дивний об'єкт, який світився. Інші пасажири теж бачили дивні вогники. Подумали, що то інше судно, яке прибуло на порятунок. Коли на шлюпках почали пливти в ту сторону, через півгодини все зникло. Ці свідчення згодом були засекречені спецслужбами. Слідчі висунули одну версію – зіткнення з айсбергом.

Існує копія вахтового журналу норвезького судна, де записано, що 15 квітня 1912 року в Атлантичному океані була зафіксована величезна воронка, що нагадувала гігантський вир.

Містики вважають, що це ״просторово-часова пастка״, в яку потрапило судно. У документальному фільмі "Титанік. Репортаж з того світу" розповідається про невідомі явища, які оточували судно до і після трагедії.

"Титанік" був одним із перших кораблів, який подав сигнал лиха ״SOS״. Перші заголовки газет про катастрофу запевняли, що вижили всі пасажири, а судно буде відбуксироване у порт. Лайнер виявили в 1985 році дослідник Національного географічного товариства Роберт Баллард і французький океанограф Жан-Луї Мішель. Вони періодично навідувалися в це місце. Опускали глибоководних роботів і пілотні апарати. Направляли на "Титанік" промінь гідролокатора, робили кілька знімків і пливли. Згодом інші дослідники отримували більш чіткіші знімки, на яких видно підводне кладовище із частин ״Титаніка״. Ширина території становить 5 км і довжина – 8 км.

Минуло понад сто років, а на торгах досі з'являються речі з єдиної подорожі ״Титаніка״. Одними з останніх були скрипка Уоллеса Хартлі, керівника оркестру судна, не використаний рятувальний жилет, який було знайдено на березі океану. Меню ресторану, яке пропонували багатим. Можна було замовити англійські пироги з рубленою свининою, відбивні із баранини і пудинг з тапіокою. Лотами на аукціонах були: коробка для сигар, яка належала капітану "Титаніка" Джону Сміту, останній лист Естер Харт і її 8-річної дочки Єви, які змогли вижити, кишеньковий годинник стюарта Едмунда Стоуна та ключ від його каюти, медальйон Хелен Черчилль Кенді, яка планувала навідати в США свого сина.

Зараз ви читаєте новину «На "Титаніку" був окремий кухар, що готував страви для євреїв». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути