З приходом нової влади в Україні, за весь час незалежності Україна нарешті отримала можливість стати повноцінною європейською державою. Ні для кого не секрет, що однією з основних умов вступу України в Європейський Союз є боротьба і викорінення корупції. Та й для самих українців це можливість почати нормально жити. Одним з основних завдань для боротьби з корупцією є чесна конкуренція і прозорість вибору.
Значимість дорожньої галузі в життєзабезпеченні країни, розвиток її соціальної структури і економіки, зміцненні цілісності держави важко переоцінити. Дороги - один з показників добробуту країни, основа її успішного соціально-економічного розвитку. На сьогоднішній день у всіх європейських країнах є так званий захист виробників (у нашому випадку підрядників). Виражається це тим, що уряд визначає квоти на участь іноземних компаній на будівництво доріг. Навіть якщо міжнародний тендер виграла іноземна компанія, вона зобов'язана взяти на субпідряд місцеву компанію. На певний встановлений законом відсоток, тим самим обмежується присутність іноземних компаній на дорожньому ринку.
Так чому ж сьогодні в більшості іноземних дорожніх тендерів, які проводять в Україні, перемагають іноземні компанії?
Схоже головною причиною є те, що самі умови тендера формуються таким чином, що більшість наших компаній не можуть їм відповідати.
Наприклад, серед таких вимог можна відзначити наявність мільйонів євро оборотних коштів, а також гарантії першокласних європейських банків на виконання контрактів з будівництва доріг. Але якщо українським компаніям не дають будувати дороги, то у них, звичайно, не буде ні оборотних коштів, ні відповідних інших критеріїв. Виходить замкнуте коло.
За останні роки за рахунок того, що виграють іноземні компанії, сильно демпінгують на тендерах і не мають досвіду роботи на Україні, дуже часто не доходять до реалізації проекту і наш рейтинг як країни сильно падає. Варто згадати недавній прецедент з італійською компанією Todini Construzioni Generali S. p. A. "Укравтодор" офіційно розірвав контракт з цією компанією, яка проводила капітальний ремонт на трасі Київ - Харків - Довжанський. Компанія "Todini" фактично не виконувала роботи на об'єкті понад 9 місяців і намагалася стягнути з "Укравтодору" фінансові відшкодуванням абсолютно безпідставним вимогам, повідомляє прес-служба "Укравтодору". Про це пише РБК-Україна. Контракт між "Укравтодором" і італійською компанією Todini Construzioni Generali S. p. A. офіційно припинено. Причина цього систематичного невиконання робіт з капітального ремонту та реконструкції автомобільної дороги М-03 Київ - Харків - Довжанський на ділянці Лубни - Полтава.
У серпні 2014 року тендер на ремонт дороги Київ - Знам'янка виграла іноземна компанія, яка так і не приступила до виконання робіт (нині йдуть судові розгляди).
В Україні є сумлінні підрядники, які мають в своєму розпорядженні більше, ніж достатньо ресурсів, техніки, інфраструктури а найголовніше - фахівців, які просто знають усі дорожні процеси в Україні за власним багаторічному досвіду і якісно з гарантією виконують серйозні дорожні об'єкта в країні. Такі компанії, як: "Онур Конструкціон Iнтернешнл", "Ростдорбуд", "Авто-Магістраль-Пiвденний", "Дорлідер", "ПБС".
Революція гідності показала, що рішучість і єдність українського народу - це найбільша цінність української держави. І наш народ гідний жити в успішній, сильній європейській державі.
Коментарі
1