П'ять тютюнових компаній США подали в суд на американське Управління з контролю якості продуктів і ліків, вимагаючи скасувати закон, за яким вони будуть зобов'язані розміщувати на сигаретних пачках шокуючі зображення наслідків куріння, передає BBC. Відповідно до закону, прийнятого в 2009 році, американські виробники тютюну зобов'язані з вересня 2012 року розміщувати на пачках попередження про шкоду куріння, а також фотографії уражених курінням легенів, гнилих зубів і навіть тіл мертвих людей.
Передбачається, що подібні зображення повинні закривати верхню половину сигаретних пачок, а також займати не менше 20% площі друкованої реклами тютюнових виробів. Крім того, до обов'язкового набору зображень, що публікуються на тютюновій рекламі, повинні бути додані світлини з людиною, що випускає тютюновий дим через отвір у шиї, який розвинувся в ході трахеотомії, а також пошкоджений серцевий м'яз курця, повідомляє Associated Press.
До суду подали компанії RJ Reynolds Tobacco (представлена ??торговими марками Camel і Winston), Lorillard Tobacco (Newport і True), Commonwealth Brands (марки Davidoff і West), а також Liggett Group і Santa Fe Natural Tobacco. Їх юристи стверджують, що закон порушує їх право на свободу слова, захищене Першою поправкою до конституції США.
"Уряд має право вимагати розміщення попереджень, які могли бути прямолінійними і в кінцевому результаті не викликати суперечок. Однак він не може вимагати, щоб сигаретна пачка служила маленьким рекламним плакатом для урядової кампанії проти куріння", - заявив представник позивачів Флойд Абрамс.
У червні цього року міністр охорони здоров'я США Кетлін Сібеліус заявила, що нові антитютюнові етикетки допоможуть юнакам та дівчатам не приохотитись до шкідливої ??звички, а дорослим курцям - відмовитись від неї.
До позову проти американського Управління по контролю якості продуктів і ліків не приєднався один з найбільших в США виробників тютюну - компанія Altria, якій належить Philip Morris з її знаменитою торговою маркою Marlboro.
Коментарі