Найпопулярнішою електричкою Київщини є Київ-Фастів. Зі столиці щодня курсує вісім рейсів. Квиток до кінцевої станції в один бік коштує 25 грн. У потяг із шести вагонів набивається в середньому до 500 пасажирів. Це найбільше з-поміж усіх інших приміських поїздів, розповіли Gazeta.ua чергові на вокзалі.
У п'ятницю на пероні київського приміського вокзалу людно. Зі смітників клубочиться дим від недопалків. Коли прибуває електричка — натовп штурмує вагони. Пасажири намагаються один поперед іншого зайняти вільні місця. Коли всі розсідаються — їх практично не лишається.
- Хоча би хтось поміг. Візок із сумкою нікому підняти, - скаржиться жінка років 70 подрузі. Обоє тяжко дихають, піднімаючись сходами у вагон.
У тамбурі одночасно тхне сигаретним димом, брудними шкарпетками і пиріжками з м'ясом. До стін туляться пасажири, яким не вистачило місць у салоні. Чимало народу стоїть у проходах між сидіннями. Більшості за 40 років, переважно без захисних масок. До Фастова везуть придбані на київських ринках рослини, їжу, техніку.
Крізь натовп намагаються протиснутися провідники. Чоловік із жінкою перевіряють квитки.
- Візьміть мій, - тицяє мені в руки квиток одна з пасажирок. Очевидно подумала, що я не встигла придбати білет у касі.
Через кілька зупинок людей меншає. Вагонами вільніше розгулюють продавці побутового краму, стартових пакетів мобільних операторів та морозива.
- Пломбір зі згущеним молоком, шоколадне у стаканчику, львівське плодово-ягідне! - кричить продавчиня з термосумкою в руках. Натякає, що можна придбати і пиво.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ґвалтували, били і погрожували пістолетом: як живе Кагарлик за рік після гучної історії
- У мене діти залізничники. В нас така династія. Тільки я у школі працюю. Їздила у Київ в лікарню, - розповідає попутниця. - Це ще сьогодні чиста електричка. Бувають гірші. У Білу Церкву ходять відремонтовані й гарні. На Тарасівку теж хороші. А тут грошей немає на ремонт. Дивно, що начальство мільйони заробляє, а в Укрзалізниці боргів на 12 мільярдів (таку суму збитків торік отримала компанія. - Gazeta.ua).
Номера сидінь підклеєні скотчем, назви вагонів написані маркером
Номера сидінь підклеєні скотчем, вагони пронумеровані маркером. Під сидіннями - наліплений бруд. Вікна у розводах, по кутках лежить застарілий пил.
Вагонами ходять музики. Грають російську поп-музику та шансон. Охочі можуть кидати їм гроші.
- Їздимо на роботу в Київ на будівництво. Уже більше 20 років, - каже 44-річний житель Фастова Іван. - У столиці кращі умови, зарплата більша і об'єми роботи також. Живемо у хостелі і раз на тиждень додому їздимо. Умови в електричці не важливі, аби було чим добиратися. Я живу в гірших умовах.
- Іноді добираємося попутками, - додає його напарник 45-річний Сергій. Чоловік не має трьох пальців на руці. - Але так виходить набагато дорожче. Раніше бригадами по 10 людей добиралися, зараз менше. Електричкою швидко і пільговикам можна безкоштовно їздити. Було б набагато чистіше, якби пасажири не смітили.
Безхатьки катаються, сплять на сидіннях п'яні
- Сидить дівчина і намагається запхнути між сидіннями обгортку від морозива, - продовжує Іван. Питаю: "Ти вдома так само під подушку ховаєш сміття?". І так всі. Безхатьки катаються, сплять на сидіннях п'яні. Він них такий запах, що вже не вивітрюється. Був у Польщі на заробітках. Там електрички також "убиті", але набагато чистіші.
- Так, різні пасажири бувають. Була історія одна років шість тому, - згадує другий будівельник. - Провідник хотів перевірити лічильники, а поряд стояла компанія п'яних чоловіків. Він зробив їм зауваження. А вони як давай нападати на нього. Намагався відбиватися, але їх більше було і здорові ж. То викликали поліцію і швидку на станції, п'яниць затримали.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Проїзд у Києві може шалено подорожчати: подробиці
Літня жінка у квітчастій бавовняній сукні, що сидить позаду, прислухається до розмови.
- Раніше багато людей їздило. Але молодь жила в селах, - розповідає 63-річна Зоя Володимирівна. - Зараз же всі в Київ хочуть переїхати. Хоча й у передмісті є робота, завдяки залізниці. Живу у Броварах, бо за братом хворим доглядаю. Чоловік загинув під час роботи, був залізничником. Я з 1985 до 1989 року вибивала квартиру в держави, бо сім'я втратила годувальника. Усі інстанції об'їздила. Спершу мали в Москві дати, але знайшли у Броварах. Добре, хоч і важко живеться. Пенсія 2,5 тисячі, навіть на комуналку не вистачає.
Двері в туалет заклеєні плівкою, вони не зачиняються. Усередині - іржаві труби, брудний залізний умивальник. Сморід розлітається на весь вагон. Поряд, у тамбурі, курять чоловіки з пивом у руках.
- У Чехії кращі електрички, там туалет, як у мене вдома, - обурюється хлопець років 19. На шиї висять навушники. Розповідає другу про заробітки. - Розетки біля кожного сидіння і чисто. Крісла м'які, а на цих за дві години все відсидіти можна.
До Фастова з Києва 72 км. Електричка у дорозі - 1,5 год.
Пасажир поїзда Укрзалізниці сполученням Ізмаїл - Київ, данець Йоганес Вамберг Андерсен змушений був купити швабру й мийний засіб, щоб почистити вікно вагона. На такий крок житель Копенгагена пішов через те, що його обурив брудний поїзд. Фото чоловік опублікував у Facebook, воно швидко поширилося мережею.
Коментарі