вівторок, 22 вересня 2009 16:02

"Вищий пілотаж" Дмитра Парфененка

"Вищий пілотаж"  Дмитра Парфененка

Фонд державного майна України завжди "славився" підготовкою і проведенням торгів, щодо держактивів. Про приватизацію підприємств і керівництво ФДМ народ невпинно складає анекдоти.Найбільш "легендарною" особою у Фонді Держмайна вважалася Валентина Семенюк-Самсоненко, але, схоже, прийшов час нових "героїв".

Є чудовий анекдот на цю тему. "У чиновника питають: Що дала вам незалежність України? А він відповідає: Нічого не дала! Все сам брав!". Але, так вважає народ, а ось нам, журналістам, доводиться виводити на чисту воду, чинуш, які загрузли в корупції, і "розкривати" корупційні схеми і зв"язки. Коли на який-небудь пост, в нашому випадку це - керівник ФДМ, приходить нова людина, потрібно невпинно стежити за роботою чиновника з лупою в руках, щоб потім у нього не виникало відчуття власної величі. Знаходячись під пильною увагою преси, новоназначенний не відчуватиме, що він належить сам собі й тому не зможе робити все, що душа забажає.

З одного боку, Дмитро Парфененко перебуває в кріслі в.о. голови ФДМ вже близько 9 місяців. З іншого боку, це достатній термін для чиновника такого рангу, якщо він профі, щоб не тільки розібратися зі своєю роботою, але і зробити деякі кроки, направлені на особисте збагачення. Тому краще, сьогодні розповісти громадськості деякі факти, щодо підготовки до приватизації державних активів ЗАТ "Авіакомпанії "Аеросвіт", ніж потім добиватися в судових інстанціях реприватизації. Тим більше не варто давати черговий шанс Дмитру Парфененку працювати виключно на своє благо, а не для задоволення інтересів держави. Інакше він може ввійти в смак, а в списку підприємств, які уряд підготував до приватизації, перебувають ОПЗ, "Укртелеком", обленерго та інші. Не хотілося б, щоб казна країни знову отримала копійки, коли зацікавлені в придбанні держактивів бізнесмени, знову дешево придбають держпакети акцій цих підприємств.

Отже, ФДМ належить 22,394% акцій ЗАТ "Авіакомпанія "Аеросвіт" і за ці активи, незабаром, міг би розігратися торг не на жарт. Для держави, чим вища ціна, тим більше грошей надійде до бюджету. Думаю, не варто говорити, що ці додаткові грошові кошти, гарантія того, що уряду вдасться виконати свої соціальні зобов"язання перед народом. У свою чергу, це додасть політичних дивідендів у розпал боротьби за пост Президента України.

Звичайно, хотілося б, щоб тільки за акції "Аеросвіту" заплатили стільки, щоб можна було цими грошима не тільки залатати всі дірки в бюджеті, але ще й зовнішні борги погасити. Але, кожен товар має свою реальну ціну. Звичайно, не варто скидати з рахунків і світову кризу, яка внесла свої корективи до економіки. Ось тільки при детальному аналізі, можна сміливо робити висновок, що ЗАТ "Авіакомпанія "Аеросвіт" не тільки не втратила позиції на авіаринку України, але як і раніше є його лідером.

Минулого року компанії "Аеросвіт" вдалося побити рекорд і перевести 2,5 млн. пасажирів, що на 22% більше, ніж в 2007 році. Об"єм авіаперевезень "Аеросвіту" серед вітчизняних компаній складає 40,5%. Якщо врахувати ще й частку партнера "Аеросвіту" по стратегічному альянсу "Української авіаційної групи" в 8,5%, то можна говорити про те, що "Аеросвіт" здійснює половину авіаперевезень країни.

Мало того, "Аеросвіт" у 2009 році, незважаючи на кризу, ввів нові рейси в Дюссельдорф і Астану, а в Баку відкрив власний центр продажу квитків. Тому, ми не покривимо душею, коли скажемо, що "Аеросвіт" навіть в непростий для всього світу час, продовжує розвиватися, що говорить про привабливість успішного підприємства. У свою чергу, можна зробити перший висновок: стартова ціна 22,394% акцій "Аеросвіту", як стверджують експерти ринку, повинна бути на рівні 80 млн. дол.

Про конкретнішу суму варто говорити тільки після аналізу фінансових показників "Аеросвіту" за 9 місяців поточного року, коли формується близько 80% доходів компанії. Тільки тоді можна об"єктивно оцінити вартість державного пакету акцій. Але, яким було моє здивування, коли я дізнався, що оцінка акцій "Аеросвіту" вже була здійснена ЗАТ "Консалтингова фірма "Острів".

Судіть самі, 8 вересня поточного року ФДМУ письмово сповістив акціонерів "Аеросвіту" про свій намір продати держпакет за 17,003 млн навіть не доларів, а гривень. Це притому, що тільки земельна ділянка в Криму (Форос) оцінюється в 150 млн. доларів. Насправді помітна корупційна змова керівництва ФДМ із зацікавленими особами, які намагаються купити пакет за смішну суму. А до чого це може привести, я вже говорив спочатку. Поспіх з оцінкою зайве тому підтвердження.

Про занижену вартість державного пакету говорить ще один факт. Недавно фінансова компанія "Он-лайн капітал" відправила до ФДМ пропозицію, згідно з якою "Он-лайн капітал" запропонував за держпакет 35 млн. грн, але якщо будуть "вагоміші" заявки на придбання державних акцій з боку інших претендентів, то фінансова компанія готова підвищити суму.

Не хотілося б думати погано про тимчасове керівництво ФДМ, але всі вище перераховані факти говорять саме про замовлену приватизацію, яку Дмитро Парфененко намагається провести для поки невідомого нам суб"єкта. Варто пригадати, що призначення Дмитра Парфененка далося Юлії Тимошенко нелегко. Тому, хто-хто, а сам Дмитро Парфененко зобов"язаний прем"єр-міністрові допомогти залатати дірки в бюджеті країни, а не працювати на олігархів, тим самим підставляючи Прем"єр-міністра, якраз перед виборами, коли кожен голос виборця на рахунку.

Можна говорити навіть про зраду по відношенню до лідера БЮТ з боку Дмитра Парфененка, а це Юлія Володимирівна не пробачає.

У свою чергу, самим акціонерам ЗАТ "Авіакомпанія "Аеросвіт", бажано не допустити замовленої "дешевої" приватизації, щоб потім не витрачати часу на суди. Нехай, оскаржити приватизацію в судах потім не складе труднощів, але це втрачені час, нерви і гроші. Думаю, під час кризи дешевше буде перечекати, ніж недочекати.

Зараз ви читаєте новину «"Вищий пілотаж" Дмитра Парфененка». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути