четвер, 04 червня 2009 18:12

Компенсації за пошкоджене майно виплачують через 15 днів

Автор: фото: Вікторія ЦИМБАЛІСТА
  Вікторія Штих: ”Перевіряємо документи і за 15 днів нараховуємо гроші”
Вікторія Штих: ”Перевіряємо документи і за 15 днів нараховуємо гроші”

Після минулорічної повені жителі гірських населених пунктів почали частіше звертатися до страхових компаній. Люди обирають повний пакет страхування, в якому передбачено відшкодування від стихійних лих. Про це розповідає керівник Центру з обслуговування клієнтів страхової компанії PZU Україна 32-річна Вікторія Штих.

Постраждалі від минулорічної повені, які були у вас застраховані, отримали компенсації в повному обсязі?

— 2008-го у нас житло застрахували майже 1200 людей. П"ятьом із них збитків завдала повінь. Компенсацію виплатили всім згідно з договором у повному обcязі. Найбільшу суму, майже 30 тисяч гривень, отримав житель із Коломиї. Чоловік добровільно застрахувався. Страхував майно, стіни, оздоблення в будинку. Тому й компенсацію велику отримав. Решта страхувалися примусово, на вимогу банків, бо брали житло у кредит. Здебільшого банківські клієнти приходять і кажуть: "Хочу страхівку, найдешевшу". Ну і страхують тільки стіни. Коли біда приходить до хати, ми, відповідно, виплачуємо компенсації за договором. Люди ображаються, бо у їх будинку страждають не лише стіни, але й євроремонти, паркети.

Цього року клієнтів із гірських районів побільшало?

— Говорити про те, що після повені у страховій компанії черги, — обман. Люди й надалі вірять, що їх лихо омине. А коли що станеться, нарікати починають. Та мешканці гірських населених пунктів таки частіше почали страхуватися. Таких у нас понад 150 осіб. Більшість із них займаються зеленим туризмом. Страхують свої колиби, садиби і все господарство. Беруть "повний" пакет, де передбачена втрата майна і через пожежу, і через воду.

Скільки коштує поліс майнового страхування?

— У середньому 1–1,5 відсотка від вартості майна. Його попередньо оцінює наш експерт.

Якщо будівля чи автомобіль втрачаються за умов, передбачених у договорі, людина обов"язково приносить заяву і фотографію про те, що сталося. До цього додає документи на право власності, копії паспорта, ідентифікаційний код. Треба ще письмову оцінку експерта. Його послуги оплачує наша страхова компанія. Перевіряємо документи і за 15 днів нараховуємо гроші.

За яких умов людина не отримує грошей, на які сподівається?

— Головна проблема в тому, що люди часто не розуміють, що страхують і навіщо, не вчитуються в умови договору. Торік була у нас така ситуація. Жінку у Галичі затопило. Вона представила нам документи. В одних із них зазначалося, що на її подвір"ї було 5 тонн гравію. За нього господиня нібито заплатила 5 тисяч гривень. Хотіла, аби ми їх повернули. Ми з"ясували, що насправді гравій брався за кілька метрів від її хати, і це для потерпілої багато не коштувало. Зрештою зійшлися на тисячі гривень. У договорі ж зазначено — "виплата здійснюється в разі необхідних і розумних заходів щодо збереження і відновлення майна". Ця жінка могла собі привезти гравій з-під Києва. Це не означає, що страхова компанія за це платитиме.

Зараз ви читаєте новину «Компенсації за пошкоджене майно виплачують через 15 днів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути