вівторок, 22 липня 2008 17:27

Водій київського тролейбуса збирає за вечір до 100 гривень калиму

Автор: фото: Андрій ШМАТОВ
  Водій тролейбусного вагона 128 пускає пасажирів через передні двері. На вході бере по 50 копійок. Тролейбус відправився 14 липня цього року о 23.05 за маршрутом №2. Назбирав 35 пасажирів
Водій тролейбусного вагона 128 пускає пасажирів через передні двері. На вході бере по 50 копійок. Тролейбус відправився 14 липня цього року о 23.05 за маршрутом №2. Назбирав 35 пасажирів

Місяць тому жителька Луцька Леся Сорочук, 44 роки, влаштувалася водієм тролейбуса в Куренівському депо Києва.

Сорочук їздить маршрутом N44, що курсує через житломасив Оболонь. Тролейбуси того ж депо возять і мешканців Вигурівщини-Троєщини та Воскресенки.

— Удома я водила тролейбус 24 роки, — каже жінка. — Маю першу категорію. Але в столиці інакше поводяться на дорозі. Працювати складніше. На Оболоні ще можна їздити, але по магістральних дорогах, наприклад, на лівому березі, рух шалений. Для легковиків правила  неписані.

У Луцьку жінка заробляла 1,5 тис. грн на місяць. У столиці їй пообіцяли понад 3 тис. Що-правда, зарплати вона поки що не отримала.

У Києві діє чотири тролейбусних депо. По гучномовцях у тролейбусах запрошують на роботу. Молодь й усіх охочих віком до 40 років навчають безплатно, кажуть у комунальному підприємстві "Київпастранс". У навчально-курсовому комбінаті майбутні водії тролейбуса навчаються півроку. До новачків особливих вимог не висувають. Потрібна середня освіта й хороше здоров"я. Майбутні водії стажуються із досвідченими.

— Зарплата залежить від багатьох чинників, — каже Микола Задорожний, 55 років, директор Куренівського тролейбусного депо. — Враховується довжина маршруту, категорія водія. На кожному маршруті встановлено план продажу талонів. У нашому депо водії-початківці отримують 2 тисячі гривень. Водії першої категорії — до 4 тисяч. Приїжджим виділяють гуртожиток. Хоча, зараз майже всі кімнати зайняті.

Зарплата початківців 2 тисячі гривень, водіїв із досвідом — до 4 тисяч

Водії працюють по 8–10 год. у дві зміни. Для пасажирів перший рейс — о шостій ранку. Останній — близько опівночі. Для водіїв є спецрейси. Житель столичної околиці Феофанія, 39-річний Андрій Третяк, водив тролейбуси з 1992 по 2000 рік.

— На першу зміну встаєш о пів на п"яту ранку. О п"ятій — пів на шосту тролейбус-розвозка збирає водіїв на роботу, — згадує чоловік. — У нашому районі на той час тролейбусної лінії не було. По таких закапелках, як мій, їздив старий автобус і підбирав нас. Після другої зміни  був удома після першої ночі. Тиждень, на першу зміну йшли, тиждень — на другу.

Нині Андрій працює менеджером у магазині побутової техніки. Каже, зарплата менша, ніж у водія. Зате робота спокійніша. Андріїв приятель Валентин, після 15 років за кермом теж покинув тролейбус:

— Я двічі потрапляв у ДТП. Перший раз мене підрізав легковик, а вдруге — занесло на обледенілому асфальті. У нас була каса взаємодопомоги. Складалися на такі випадки, щоб потім не тягтися із зарплати. Тепер, бачите, працюю в магазині на пару з Андрієм.

Після 22.00 громадський транспорт у Києві ходить без кондукторів. Водії часто користуються цим, щоб заробити.

На кінцевій біля метро Либідська тролейбусів чекають із півсотні пасажирів. Звідси вирушають 8 маршрутів.

— Вони відкривають тільки передні двері і збирають по 50 копійок, талонів не дають, — розказує літня жінка. Вона чекає тролейбус N2. — Вони по черзі заробляють. Якщо один підійшов і пускає через передні, треба почекати наступного. Той усі двері відчинить. І талончики продає.

За рейс кожен тролейбус перевозить від 20 до 60 пасажирів. Увечері робить по дві-три ходки туди й назад. Водій отримує до 100 грн "лівого" заробітку.

Щодня близько опівночі пасажирів від Либідської збирає вагон із бортовим номером 2030. На передньому склі табличка "на замовлення".

— Більше тролейбусів не буде, — оголошує огрядний водій у спортивних штанах і оранжевій камізельці.

У "замовному" пільг немає. Платять і пенсіонери, і пасажири з проїзним. 17 липня водій узяв 41 пасажира. В інші дні щастить набрати й повен салон.

Водії маршруту N24, що курсує від Оболоні до масиву Виноградар, увечері беруть з пасажирів по гривні.

— У маршрутці все одно більше заплатите, — відповідає пасажирам водій, йому на вигляд років 40. Я мав їхати в депо, а так роблю круг на Виноградар.

Житель вул. Порика Денис Мельничук, 19 років, тролейбусом їздить щовечора, після 23.00. Тролейбуса чекає біля метро Мінська.

— Мені все одно чим їхати і скільки платити, аби лиш додому добратися. Тут увечері ніколи талонів не давали. Але раніше брали по 50 копійок. Не знаю, чого таксу підвищили.

Біля метро водій 24-го тролейбуса набирає 15 осіб і вирушає в останній рейс. По дорозі сідають ще зо два десятки попутників.

Зараз ви читаєте новину «Водій київського тролейбуса збирає за вечір до 100 гривень калиму». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

9

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути