Ексклюзиви
неділя, 12 листопада 2017 19:12

Експерт: безкарність провокує крадіжки нерозмитнених авто

Експерт: безкарність провокує крадіжки нерозмитнених авто
Олег Назаренко:"Доручення на авто може бути лише на державній мові"

В Україні з`явились злочинні групи, які спеціалізуються на викраденні нерозмитнених авто. Збувають їх на запчастини.

Чому машини "на бляхах" так приваблюють грабіжників, в інтерв'ю Gazeta.ua розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко.

Що так приваблює злодіїв в нерозмитнених автомобілях?

Все просто - безкарність. Українська поліція не має права займатись розшуком авто, яке зареєстроване в іншій країні. На жаль, ситуація з машинами "на бляхах" зараз на користь злочинців. Їх можуть покарати, лише коли спіймають на гарячому.

Українська поліція не має права займатись розшуком авто, яке зареєстроване в іншій країні

Власники вкрадених авто "на бляхах" все ж пишуть заяви в поліцію.

Так, але правоохоронці мають зрозуміти хто до них прийшов - чи власник машини. У відповідь бачать доручення, що дає право на керування транспортним засобом. Воно на польській чи литовській мові. Дехто має на українській чи російській мові. Це фальшивки. Їх легко купити в інтернеті.
Я телефонував своєму приятелю - заступнику міністра фінансів у Польщі. Він посміявся. За законом, доручення може бути лише на державній мові, так само як і у нас в Україні. Доручення буде дійсне українською мовою, якщо в посольстві МЗС Польщі взяти апостиль. Офіційно підтвердити документ у Міністерстві. Зробити його переклад. В іншому випадку поліція не візьме заяву про викрадення майна в людини, якій це майно формально не належить.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нерозмитнені автомобілі продають удвічі дешевше

Водії вимагають легалізувати автівки на іноземних номерах.

Легалізація потрібна, але не вибіркова. Все ж думаю, прийняття цього закону малоймовірне. Це не вигідно багатьом чиновникам, які покривають ці схеми, мають свої фіктивні фірми в Литві, для відмивання мільйонів доларів.

Про які схеми мова?

Наприклад, ви купили в німця машину. Він не дозволить вам, щоб ви їздили на авто, яке на нього зареєстроване. Не захоче платити за вас транспортний збір, екологічний збір, ймовірні штрафи. Він зніме машину з обліку, вона лишиться не зареєстрована. Вам потрібно її поставити на литовську реєстрацію. В Литві створені десятки фірм, які зроблять це за вас, потрібно лише заплатити, і вони ввезуть авто в Україну.

Про які суми йде мова?

В інтернеті такі послуги оцінюють майже в тисячу євро. За неофіційними даними, в Україну ввезено 2,5 мільйони автомобілів на іноземних номерах. Тобто, 2,5 мільярди доларів готівкою українці віддали за останній рік. Якщо брати офіційні дані ДФСУ, то це 500 тисяч автівок - відповідно півмільярда доларів. А тепер уявіть, що держава зробить офіційне мито в 1000 євро, громадяни понесуть гроші вже не у литовські фірми, а в бюджет.
Чиновникам, які "кришують" подібні схеми, не вигідно прийняття законодавства, що урегулює цей бізнес та направить кошти до бюджету, а не до їх кишень. Їм краще тримати литовські компанії, найняти людину, яка ці машини буде переганяти.

Легалізація машин - дуже тривалий і досить дорогий процес. Коштуватиме мінімум 400-500 євро

Хто ще зацікавлений у збереженні таких схем?

Прикордонники. Коли їде машина "на бляхах" і в ній сидить литовець, який після перетину кордону вийде і рушить назад пішки, митники розуміють для чого він їде. За хабар таких водіїв пропускають, не влаштовують їм різних перевірок, не звіряють документів.

То водіям "євроблях" не варто розраховувати на позитивне рішення в питанні легалізаціїї іноземних авто?

Легалізація машин - дуже тривалий і досить дорогий процес. Потрібно буде йти до литовського нотаріуса, оформляти договір купівлі-продажу. Зняти авто з литовської реєстрації. Це коштуватиме мінімум 400-500 євро. Я говорив з нардепами. У законі, який можуть прийняти, не буде чіткого врегулювання витрат, все ляже на плечі водіїв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні крадуть нерозмитнені машини

Тобто легалізація - не панацея?

Багато говорять про цей закон, але ніхто не пояснює його. Уявіть, що машина, яку ви придбали, була вкрадена в Німеччині і переоформлена в Литві. І ми будемо легалізовувати крадені автівки? Тоді вже Інтерпол задаватиме нам питання. Тому зараз багато хто продає свої іноземні авто за півціни, на запчастини, хочуть повернути хоч якусь частину витрачених грошей.

Як уберегти машини з іноземними номерами від крадіжки?

В нас є дірка в нормативних актах, яку вміло використовують крадії. Є один варіант. Якщо фірма, в якої ви купували автомобіль не фіктивна, то власник литовської фірми може заявити в поліцію Литви, що його машину викрали в Україні. Литовська поліція дасть запит в Інтерпол, а той в свою чергу надає запит в Україну. Але питання в оперативності, процедура обміну інформацією може займати до півроку. За цей час машину двадцять разів розберуть і продадуть.

4,5 тисячі аварій спричинили нерозмитнені авто в Україні з початку 2017 року. Загинули 43 людини, травмовано — 429 осіб, розповідають у МВС. Серед цих машин 1197 були на польських номерах, 692 — на литовських, 165 — на болгарських.

Зараз ви читаєте новину «Експерт: безкарність провокує крадіжки нерозмитнених авто». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути