Під час виборчої кампанії суттєво порушувалися права журналістів на професійну діяльність.
Про це на прес-конференції у Києві розповіла голова Інституту масової інформації Вікторія Сюмар.
Вона наголосила, що у першу чергу викликає занепокоєння недотримання прав журналістів під час виборчої кампанії.
"Найбільші порушення стосувалися права на професійне висвітлення ситуації. Ми мали дуже багато звернень і заяв журналістів про певний тиск, починаючи із середини редакції, від власників, і закінчуючи політичними силами щодо того, як висвітлювати. І тут маємо дотичність до іншої проблеми — проблеми якості контенту. Тому що висвітлення в результаті звелося до того, що ми називаємо плюралізм грошових можливостей. Певний баланс в результаті такий був дотриманий, але в який спосіб — це друге питання", - розповіла Сюмар.
Водночас, вона підкреслила, що де-факто об'єктивного висвітлення процесу не було і все зводилося до проплаченого контенту тими чи іншими політичними силами.
"Баланс доступу фактично диктувався можливістю тих чи інших суб'єктів виборчого процесу заплатити за своє висвітлення. При чому, оплата була і легальна, та, яка відбувалася з виборчого фонду, політична агітація, і яка ішла під плашкою "реклама". Але тут теж була маніпуляції: коли, наприклад, одразу ішла реклама опозиції, а після неї одразу реклама ПР, яка фактично спростовує все те, що говориться в рекламі опозиції і це іде одним рядком , відповідно складається враження, що все це зводиться не до агітації за себе, а просто до спростування опонентів", - підкреслила голова ІМІ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Меркель пообіцяла пильно слідкувати за виборами в Україні
Сюмар розповіла, що більш збалансовано показувати інформацію телеканали стали в останній місяць.
"Зміни сталися буквально в останній місяць, коли нам вдалося зініціювати моніторинг провідних телеканалів. Деякі з телеканалів справді підкорегували свій інформаційний баланс. І більше доступу до каналів отримали опозиція і так звані треті політичні сили — УДАР і "Свобода". Бо у випадку з Королевською, її висвітлення у ЗМІ суттєво перевищувало рівень її електоральної підтримки", - розповіла Сюмар.
Коментарі
3