У Черкасах п'ятий день страйкують перевізники. Прибрали із міста всі маршрутні автобуси. Вимагають підняти вартість проїзду з 4 грн до 6 грн. Міська рада відмовилася. На вулиці випустили більше тролейбусів. Квиток коштує 2 грн. Але електромагістралі покривають лише 30% міста.
"Вчора їхали в "гармошці" (тролейбус, який складається із двох частин. - Gazeta.ua). Люди стоять, стиснуті з усіх сторін, а вони анекдоти травлять і сміються. Стільки почула за ці дні, що можна збірочку писати", - розповідає кондуктор тролейбуса №8 50-річна Алла Кириленко. Працює в тролейбусному парку 23 роки. Темне волосся зібрала в пучок, очі підвела чорним.
О 9:40 на кінцевій зупинці тролейбус стоїть 10 хв.
"Зараз містом їздить нібито 69 тролейбусів. Потік людей збільшився в 3 рази порівняно з попередніми днями. Найбільше о 7:30 і о 18:30, бо всі їдуть додому. За пів маршрута маємо 450 гривень. Раніше 100-120. Вчора міськвиконком проголосував за проїзд 3 гривні. Сьогодні вже люди діставали платити за новим тарифом, а я казала: "Рано ще, з грудня даватимете", - продовжує Алла Леонідівна.
Водій 30-річний Іван Моключенко виходить і підкурює вайпер. Дим пахне шоколадом й карамеллю.
"Ти подиви, трафарета з маршрутом стирили!" - озивається до кондуктора.
"То може ми його не почепили чи відпав дорогою?", - визирає з-за дверей салону Алла Леонідівна.
"Та не думаю, його ж підняти треба. Точно стирили. І кому воно тільки треба?" - каже водій, затягуючись.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На опалення нема: чиновники Смільської міськради отримали 10 млн грн премій
Двоє перехожих жінок запитують у кондуктора про маршрут тролейбуса і через скільки рушає. Графіки змінилися, час роботи тролейбусів продовжили до 22:00.
"В інтернеті викидають новини, що водій-скотина, не бере людей. Наче це від нього залежить. Куди їх брати, якщо в середині битком набито. І так графік збився, бо їздимо швидше, щоб люди подовгу не стояли. Вчора виламали середні двері, а сьогодні - задні. Ремонтували в парку після зміни, сьогодні теж буде. На них же спиратися не можна, бо вони під час руху можуть відкритися автоматично. Але ж люди не слухають, буквально висять на них", - каже Алла Леонідівна.
Водій показує на слабке місце дверей. Називає його "пасом". З цієї щілини випадає болт на якому тримаються двері, якщо на них обпертися.
"Вчора на Пастерівській був випадок. Під'їхав тролейбус, хвиля людей ринула до дверей. 76-річний чоловік біг до дверей, впав і зламав бедро. Його ще певно й штовхнув хтось. До водія одразу ж претензії. Вже дзвонили в диспетчерську, будуть по судах тягати", - каже кондуктор.
До салону починають проходити люди. 30-річний Матвій Литвиненков їде до Третьої міської лікарні з пересадкою.
"Я за кілька днів страйку встиг покататися вже на 6 легковушках. Водії під'їжджають до зупинок і пропонують підкинути куди треба. Погоджується мало хто, особливо бояться дівчата", - каже Литвиненков.
У салоні тролейбуса стає тісно у центрі біля Будинку торгівлі. Заходить зо три десятки людей, в основному - люди за 60 років.
Для літніх людей тролейбус - епіцентр життя міста
"Як дізналися, що будуть страйкувати, просили пенсіонерів посидіти ці дні вдома. Тут молоді на роботу не можуть доїхати, а вони катаються. Та де там, - махає рукою кондуктор. - Для літніх людей тролейбус - епіцентр життя міста".
Виходжу на зупинці "Дружба народів".
"Дівчино, ви з органів? Запишіть, що тролейбуси їздять по графіку. Маршрутники хай хоч до Нового року сидять. За такі гроші, як вони вимагають, повинні їздити за розкладом та ще й цукерки в салоні роздавати", - обурюється 74-річний Анатолій Прохасько. Кутається у великий пуховик. На півслові енергійно застрибує у тролейбус №10.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Транспортний колапс: в Черкасах не їздять маршрутки і подорожчали тролейбуси
Багато черкащан замовляють таксі. Попит як у новорічні свята, кажуть диспетчери.
"Якщо працюєш на фірму, то суму не зміниш. За ці дні додалося замовлень десь на 30-40% відсотків. Раніше було 6-7 клієнтів на кілька годин. Тепер маю близько 10", - говорить таксист Степан Яковенко, 50 років. Одягнутий в картату тілогрійку, у салоні накурено.
Черкаські водії створили групу в соціальній мережі з назвою #підвезу_Черкаси. За кілька днів об'єдналися понад 2 тис. містян, які шукають попутників. Так добираються до роботи чи на навчання.
У Черкасах продовжується страйк перевізників. Перестали пускати міські автобуси на маршрути 11 листопада. Підприємці вимагають підняти вартість проїзду до 5 грн.
У місті 9 перевізників. Квитки на проїзд у міських маршрутках коштують 4 грн. Коштів на придбання дизельного палива та виплату заробітних плат працівникам не вистачає, кажуть підприємці.
Влада вивела на лінії більше тролейбусів. Проблема не вирішена у віддалених районах міста, де немає ліній електротранспорту.
Коментарі