Пошуковий портал Яндекс опублікував топ-10 найпопулярніших інтернет-мемів року, що минає. Інтернет-мемом у ЗМІ та побутовій лексиці називають інформацію або фразу, часто безглузду, яка здобула популярність у інтернет-середовищі і була розповсюджена в мережі усіма можливими способам. Мемом може стати фактично будь-що: починаючи від недолугого висловлювання відомого політика і закінчуючи дивакуватим відео-файлом або картинкою.
Пошукові портали, які наприкінці кожного року роблять спеціальний рейтинг за різними сферами інтересу інтернет-юзерів, зробили також рейтинг інтернет-мемів, які стали найпопулярнішими у 2012 році.
Топ-10 популярних мемів серед українських користувачів за даними Яндекс очолив кліп азербайджанських мейханістів та талишських співаків Інтігама та Ехтірама Рустамових "Ти хто такий, давай до побачення". Мейхана – це традиційний жанр народної творчості у Азербайджані, який в основі своїй має речитативне виконання тексту під одноманітний музичний супровід. Саме мейхана "Ти хто такий", яка має гостру соціальну тематику, неочікувано викликала у мережі небувалий резонанс і швидко стала популярним інтернет-мемом.
Друге місце займає відео "Ламай мене повністю", герой якого – Шайдабег Еседуллаєв, п'яний чоловік, який, сидячи у міліцейській машині, просить міліціонера "ламати його повністю" і усіляко над ним "знущатись". Міліціонер на відео питає у чоловіка, чи він не збоченець, після чого Еседуллаєв намагається викликати правоохоронця на чесний двобій.
Третє місце посів мем, пов'язаний із незвичайною артикуляцією прем'єр-міністра України Миколи Азарова, який під час свого виступу щодо закону про Держзакупівлі назвав попередній уряд "прошарком кровосісів". Як відомо, Азаров протягом усієї політичної кар'єри припускається грубих помилок в українській вимові, які часто стають об'єктами жартів серед українських користувачів.
Четверте місце посідає мем "покращення" - політично гасло провладної партії та президента України Віктора Януковича, яке набуло особливого емоційного забарвлення. Гасло "Покращення життя вже сьогодні" було одним з головних в кампанії Януковича 2010 року. І чим більшим стає розрив між словами і справами, тим більшу популярність отримує мем "покращення життя". Сьогодні так говорять практично про всі деструктивні ініціативи нинішньої влади.
П'яте місце посів мем "Жириновський". Епатажний російський політик Володимир Жириновський відомий своєю ексцентричною поведінкою та малопомітною політичною діяльністю. Мемом стали відомі жести політика, якими він користується завжди – чи то під час виступу у Держдумі, чи під час інтерв'ю для місцевого телеканалу. Вони стали візитівкою Володимира Жириновського. Текст до фото інтернет-користувачі добирають будь-який, актуальний у даній темі.
Шостим став популярний в Україні мем "Хату на кота". Він з'явився в мережі незадовго до появи відомого білборда у Дніпропетровську, на якому була зображена бабуся з котом та напис "Взнала, що внук голосував за "Регіони" - переписала хату на кота". Мем дуже швидко поширився в інтернет-просторі, незважаючи на те, що білборд проіснував недовго.
"Не можна просто так взяти і …" - англійський мем, який став популярним в українському та російському інтернет-просторах. На малюнку зображений один з героїв кінострічки "Володар перснів" Боромир, який виконує характерний жест. Перша частина фрази на картинці звучить завжди однаково – "Не можна просто так взяти і…", другу ж придумують самі користувачі.
Ще одна фраза прем'єр-міністра Азарова потрапила у топ-10 відомих мемів, які походять із недолугих висловлювань відомих людей. Вона з'явилась після того, як Микола Азаров в одному з своїх виступів зазначив, що у економічній нестабільності України винні "папєрєдніки", а у подальших виступах Азаров неодноразово це слово повторював. У зв'язку з комічною артикуляцією голови уряду, слово поширилося в інтернеті.
Інтернет-мем "Ми чекаємо на євро" з'явився після появи одноіменної соціальної реклами напередодні початку єврочемпіонату з футболу 2012 року. Так, незважаючи на появу відповідних білбордів, за усіма даними ЗМІ та самих громадян, Україна була погано підготовлена до прийому футбольних фанів та іноземних гостей, перш за все, у економічному та соціальному розумінні.
Десяте місце посів ще досі актуальний мем "Обдовбаний лис". Фотографія незвичайного опудала лисиці за кілька днів встигла обійти безліч форумів і соціальних мереж, а також набула безлічі форм і різновидів. В Уанеті його називають "обдовбаний лис".
Спершу фотографія опудала була виставлена його власником на продаж на інтернет-аукціоні eBay, за опудало просили усього лише 12 фунтів стерлінгів, але завдяки шаленій популярності мему, опудало лисиці було продане за 330 фунтів.
Коментарі
3