вівторок, 27 лютого 2018 18:55

53 роки тому відбувся перший політ АН-22 "Антей": як це було
10

27 лютого 1965 року свій перший політ здійснив найбільший у світі турбогвинтовий літак – АН-22 "Антей". Його побудувало Дослідне конструкторське бюро, яке очолював Олег Антонов.

Над літаком почали працювати у 1960-му. Розробку очолював заступник О.Білолипецький. При проектуванні літаку дали кодову назву "виріб 100". У 61-му представили макет літака. Через 3 роки спроектували перші два літаки. Їх випробували і вже тоді запустили в експлуатацію. Тоді, у 64-му, "виріб 100" отримав свою назву – АН-22 "Антей". З цим ім'ям літак увійшов у світову історію.

Фото: commons.wikimedia.org
Кабіна пілота

Вперше світовій спільноті АН-22 презентували 15 липня 65-го на міжнародному авіасалоні у Франції. Там він викликав справжній фурор. Про українського конструктора казали, що він на кілька років випередив свій час. "Судно очікували побачити жахливим, безформним, пузатим, а побачили його елегантним і "породистим",- написала французька газета Humanite наступного дня.

Радянська публіка побачила повітряного гіганта через 2 роки повітряному параді в Домодєдово.

Судно очікували побачити жахливим, безформним, пузатим, а побачили його елегантним і "породистим"

"Антей" - це чотиримоторний турбогвинтовий високоплан. Потужність кожного двигуна на злітному режимі - 15265 к.с.

Літак має двоплощинний хвіст. Саме ця конструкція зменшила навантаження на задню частину фюзеляжу. Фюзеляж складається з шпангоутів, балок і стрингерів. Вони складають кістяк самої машини. Конструкцію крил розділили на сім частин: центроплан, чотири середні та дві відокремлювані частини. Хвостовий відсік вантажний. Шасі має особливий механізм -що вони можуть випускатися або забиратися як одночасно, так і окремо.

Довжина літака - 57,1 м. Висота – 12,5 м. Маса – 118,7 тис. кг. Розмах крила – 64,4 м. Вантажопідйомність – 60 т. Висота польоту – 9 тис. м.

Максимальна швидкість 650 км / год. Крейсерська швидкість – 580 км / год. дальність польоту – 5,2 тис. км.

Автор: аргумент
  Конструкція АН-22
Конструкція АН-22

АН-22 – може вмістити 5-6 осіб екіпажу. Його розміри дозволяють перевозити до 700 осіб, 4 БМП або танк. Загалом літак може транспортувати 22 т озброєнь і техніки.

Серійно літак виробляти на Ташкентському авіазаводі. Випустили 68 АН-22. Наприкінці кінці 70-х виробництво припинили. Його змінив ІЛ-76.

У процесі експлуатації втратили 9 літаків АН-22. Вперше літак пропав над Атлантичним океаном 18 липня 70-го. Він розбився через 47 хв після вильоту. Останній раз катастрофа сталася у 2010-му через технічну несправність.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Антей світової авіації - сьогодні відзначають день народження Олега Антонова

АН-22 "Антей" встановив 41 світовий авіаційний рекорд. Він вперше підняв на висоту 6,6 тис. м вантаж вагою 88 т. На висоту 7,8 тис. м – 100 т вантажу. "Антей" здійснив переліт на відстань 5,5 тис. км з вагою 40 т .

У травні 2016-го "Антонов" відновив і підняв в небо єдиний в Україні літак Ан-22 "Антей". 8 вересня він здійснив комерційний рейс з Києва до німецького Цюріха. Це був перший рейс після проведення відновлювальних робіт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крила Незалежності: легендарні літаки українського виробництва

11 лютого 1956 року в небо піднявся перший літак АН. Це був спеціалізований військо-транспортний газотурбінний літак АН-8. Машина була призначена для перевезення вантажів, техніки, десантників чи поранених. Публічно продемонстрували літак y серпні цього ж року. АН-8 взяв участь y повітряному параді на Тушинському аеродромі під Москвою. У листопаді пройшли державні випробування машини.

Зараз ви читаєте новину «53 роки тому відбувся перший політ АН-22 "Антей": як це було». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути