Останні 20 років відзначились численними розробками надшвидкісного громадського й особистого транспорту. Бажання звести витрати часу на дорогу до мінімуму призвело до появи більше десятка унікальних проектів надшвидкісних засобів пересування. Деякі зразки вже використовують у Німеччині та Японії. Їх крейсерська швидкість досягає 600-700 км/год. Gazeta.ua пропонує 5 видів надшвидкісного транспорту, що сміливо можна назвати машинами майбутнього.
1. Потяги на магнітних подушках
Перші розробки маглеву — надшвидкісного потягу на магнітній підвісці створили ще в 1991 році. У 2014 році він здійснив свою першу поїздку в Японії, і з того часу став одним з найпопулярніших засобів громадського транспорту. Середня швидкість маглеву - 600км/год. Особливість такого потягу в тому, що під час руху він не торкається землі. Спочатку потяг розганяється як звичайний, на колесах, але досягаючи 130 км/год, колеса поступово втягуються, як шасі у літака, і подальший рух відбувається під дією сили магніту. Створюється відчуття ширяння в повітрі. Незважаючи на безперечну перевагу такого потяга — швидкість, у нього є і недоліки: будівництво магнітних доріг для маглевів дуже дороге, а у пасажирів під час руху часто виникає сильне запаморочення та нудота.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Tesla створила дахи, що генеруватимуть енергію
2. Вакуумні потяги Hyperloop.
Вперше автор ідеї Ілон Маск анонсував Hyperloop у 2012 році, а в січні 2017 року почалось активне будівництво першої ділянки дороги для потяга.
Hyperloop - це вакуумний потяг у трубопроводі. Самі трубопроводи встановлюють на висоті 20 метрів, спираючись на опори. Алюмінієва капсула рухатиметься в майже вакуумі, все повітря буде втягуватись і спрямовуватись під лижі потяга насосом. Таким чином за відсутності повітряного спротиву капсула досягатиме швидкості 1200 км/год. Спеціальні крісла допоможуть легко витримати тиск, коли капсула розганятиметься. Hyperloop має стати найбезпечнішим видом транспорту.
Почати перевозити вантажі на Hyperloop планують уже в 2019 році, а пасажирів — у 2021.
3. Підземні тунелі для авто.
Ще одна вражаюча розробка інженера та винахідника Ілона Маска - підземні тунелі для авто. Машини у тунелях будуть пересуватись на спеціальних платформах, які забиратимуть автомобілі з вулиці, виконуючи роль ліфта для сполучення тунелів з поверхнею. Швидкість у таких тунелях буде необмежена, тому візок з автомобілем зможе розганятись до максимальної швидкості. Уся система тунелів складатиме близько 30 рівнів, по яких рухатимуться автомобілі, швидкісні потяги, а також Hyperloop.
За словами Маска, він приділяє цій розробці приблизно 1-2% свого часу, а отже концепція ще далека від реалізації.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Яку електроніку найбільше купують
4. Літаючі автомобілі Terrafugia TF-X
Втіленням кіномрій про літаючі автомобілі стали "літакомобілі" Terrafugia TF-X, дебют яких відбувся у 2014 році.
Гібридний літаючий автомобіль TF-X – це чотирьохмісний транспортний засіб з гібридним приводом (електродвигуном і двигуном внутрішнього згоряння). Машина оснащена складними крилами, а її крейсерна швидкість становитиме 320 км/год. Ціна на літакомобіль буде приближена до ціни наземного авто преміум класу. Перші польоти TF-X заплановані на 2018 рік, а в 2025 компанія Terrafugia планує запустити серійне виробництво літаючих машин.
5. Вакуумні транспорті труби Evacuated Tube Transport
Суть Evacuated Tube Transport (ETT) полягає у тому, що герметичні капсули на магнітній підвісці летять всередині труби, з якої викачали повітря. Капсула вміщатиме 6 пасажирів. Вага однієї капсули становитиме 180-190 кг. На зупинках капсули з труб діставатимуть автоматичні шлюзи. Для аварійних зупинок кожні півтора метри в трубі будуть розміщені евакуаційні люки. У коротких (міжміських) поїздках капсули досягатимуть швидкості 600 км/год, а в дальніх — 6500 км/год. За допомогою ETT з Нью-Йорка до Пекіна можна буде дістатись за 45 хвилин. Ціна будівництва доріг для ETT нижча за ціну будівництва автодоріг у 4 рази. Проте реалізація такого задуму потребує вирішення багатьох технічних проблем, до того ж капсули не здатні перевозити вантажі. Недоліки такого транспорту постійно відкладають дату його впровадження.
Коментарі