Ексклюзиви
вівторок, 30 липня 2013 06:00

79 людей загинули через перевищення швидкості поїздом

Автор: фото: REUTERS
  Поранений пасажир іспанського потяга Мадрид-Ферроль сидить поруч із загиблими супутниками, тіла яких рятувальники накрили ковдрами, неподалік міста Сантьсяго-де-Компостела. Навпроти вагон, розламаний під час сходження поїзда з рейок 24 липня
Поранений пасажир іспанського потяга Мадрид-Ферроль сидить поруч із загиблими супутниками, тіла яких рятувальники накрили ковдрами, неподалік міста Сантьсяго-де-Компостела. Навпроти вагон, розламаний під час сходження поїзда з рейок 24 липня

— Я облажався. Хочу померти, — передав по радіо 52-річний Франциско Хосе Гарсон, машиніст іспанського потяга Мадрид — Ферроль, у перші хвилини після катастрофи біля Сантьяго-де-Компостела. Внаслідок її загинули 79 пасажирів. Машиніст залишився живий і в неділю постав перед судом за вбивство з необережності. Установили, що на повороті він розігнав поїзд більш як удвічі понад норму.

На відео з камер спостереження видно, як потяг злітає з рейок під естакадою, розбивається об бетонну стіну й перекидається. Він їхав на швидкості 190 км/год замість нормативних 80, хоча до станції було 4 км.

— Я була вдома й почула, ніби ударив сильний грім. Усе затягло димом, — розповідає місцева 62-річна Марія Рамос, яка живе за кількадесят метрів від місця аварії. — Це була катастрофа. Люди кричали, усі побігли шукати покривала й рушники, щоб допомогти пораненим.

Перекинулися чотири вагони, один розламаний. Загалом поїзд перевозив 218 пасажирів та чотирьох працівників. Майже всі живі дістали поранення. Точну кількість загиблих довго не могли встановити, бо рахувати часто доводилося лише частини тіл.

Із вікон виривалося полум'я. У кабіні рятувальники знайшли Франциско Гарсона, який відбувся легкими ушкодженнями.

— Сподіваюся, ніхто не загинув, інакше всі жертви будуть на моїй совісті, — сказав той.

Виявилося, машиніст любить швидко їздити. У соціальній мережі "Фейсбук" публікував свої фото в кабіні пасажирського поїзда — спідометр показував 200 км/год.

"Уявіть, який переполох почався б, якби проїхати повз поліцейських так швидко, щоб їхні радари вийшли з ладу. Ото штраф виписали б "Ренфе" (іспанській залізниці. — "ГПУ")", — коментував знімки Гарсон.

Система безпеки на європейських залізницях складається з комп'ютера в локомотиві й радіомаяків уздовж колій.

— Маяки взаємодіють з комп'ютером, який оцінює швидкість за багатьма параметрами: категорією поїзда, його довжиною, максимально допустимою швидкістю, коефіцієнтом прискорення, — пояснює французький залізничний експерт Крістоф Дард. — Коли потяг починає перевищувати задану швидкість більш як на 5 кілометрів на годину, машиніст у кабіні чує гучний сигнал. Якщо він не відреагує протягом кількох секунд, відбувається автоматичне гальмування.

Так діє ЕРТМС — Європейська система керування залізничним рухом. Проте в Іспанії подекуди користуються власною АСФА. Вона менш точна і автоматичне гальмування вмикає, тільки коли поїзд мчить швидше, ніж 200 км/год. Лінія під Сантьяго-де-Компостела обладнана АСФА. Утім, автоматика зареєструвала: Франциско Гарсон незадовго до аварії отримав звуковий сигнал про перевищення швидкості й натиснув на кнопку, що почув його. Профспілка залізничників наполягає, що винен не лише він, а й "Ренфе", бо не обладнала колію досконалішою системою безпеки.

Минулої суботи рейки розчистили, й потяги Мадрид — Ферроль знову курсують.

Великі залізничні аварії в Європі

Франція. 12 липня 2013 у місті Бретіньї-сюр-Орж пасажирський потяг зійшов з рейок. Загинули шестеро людей. Попередня причина — перемичка, що з'єднувала дві рейки, відкрутилася й потрапила у стрілку. Потяг не зміг перейти на іншу колію.

Польща. 3 березня 2012 неподалік містечка Щекоцини сталося лобове зіткнення двох пасажирських поїздів. 16 людей загинули, ще 57 дістали поранення. Причина — поломка стрілки й помилка диспетчерів, які цього не помітили й скерували один із потягів не тією колією.

Бельгія. 15 лютого 2010 поблизу столиці Брюсселя 18 людей загинули й 162 дістали поранення у лобовому зіткненні поїздів. Один із них опинився не на тій колії з невідомих причин. Припускають, машиніст проігнорував червоне світло світлофора.

Велика Британія. 8 жовтня 1999-го біля залізничної станції Паддінґтон у Лондоні зіткнулися пасажирські поїзди — приміський та інтерсіті. Аварія, у якій загинула 31 людина й 227 поранені, стала однією з найбільших в історії країни. Причина — молодий машиніст приміського сприйняв червоне світло за жовте й продовжив розгін, замість зупинитися.

Німеччина. 3 червня 1998-го на півночі країни біля міста Ешеде на швидкості 200 км/год зійшов з рейок пасажирський поїзд Ганновер–Гамбурґ. При цьому він врізався у міст над колією й обвалив його на себе. Загинула 101 людина, 88 поранені. Ця катастрофа — найбільша за кількістю смертей в історії швидкісних поїздів.

Зараз ви читаєте новину «79 людей загинули через перевищення швидкості поїздом». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути