пʼятниця, 13 травня 2016 17:23

Як розвивалася безпека "Формули 1"
8

Рівно 66 років тому відбулося перше Гран-Прі "Формули 1". Воно пройшло на британському автодромі "Сільверстоун".

У першому Гран-Прі переміг Джузеппе "Ніно" Фаріна, який виступав на боліді Alfa Romeo. Тоді боліди були швидкими і небезпечними. Шоломи у пілотів були з тканини.

Автор: speeddoctor.net
 

Перші кроки у розвитку безпеки зробила команда Lotus, яка використала у конструкції боліда монокок. В цей період з'явились й дуги безпеки. Вони захищали голову гонщика при перекиданні боліда. Крім цього, організатори зменшили об'єм двигунів, але все одно відбувались смертельні аварії. Згодом об'єм моторів повернули на попередній рівень.

У кінці 60-х років минулого століття команда Lotus розмістила першу рекламу на своїх болідах. Це були лівреї компанії Imperial Tobbaco. З цього часу всі команди почали співпрацювати з рекламодавцями. Ця ж команда у 70-х роках першою встановили болідах величезні антикрила. Це збільшило притискну силу боліда, що давало краще зчеплення коліс із дорогою, а 80-і роки ознаменували епоху турбодвигунів. Потужність болідів становила більше тисячі кінських сил. Проте безпеку ще не організували на відповідному рівні.

Автор: autokadabra.ru
 
Автор: autokadabra.ru
 

У 1981 році глава менеджменту "Формули 1" Берні Екклстон отримав права на трансляцію гонок. Основна умова - канали повинні транслювати усі етапи. Це значно збільшило популярність цих перегонів. Тож потрібно було унеможливити гибель пілотів у прямому ефірі.

Ще до цього, у 1978 році, "Формула 1" отримала власного медика, який відвідував усі Гран-Прі. Доктор Сід Уоткінс почав співпрацювати із організаторами гонок у 1978 році. Нейро-хірург модернізував медичні стандарти на автогонках. Крім розробки стандартів, Уоткінс був присутній у машині безпеки на трасі. Так, доктор врятував гонщика Міку Хаккінена, зробивши йому трахеотомію прямо на трасі.

Автор: reddit.com
 

У 1994 році на автодромі в Імолі відбулось два нещасних випадки: загинув 3-разовий чемпіон "Формули" Айртон Сенна та дебютант Роланд Ратценбергер. Після цього на безпосередньо на трасі не загинув жоден гонщик. Остання смертельна аварія відбулася на Гран-Прі Японії 2 роки тому. Французький гонщик Жуль Бянкі врізався у евакуатор, який працював у зоні безпеки під час гонки. Гонщик був у критичному стані, а лікарі давали песимістичні прогнози. Згодом сім'я Бьянкі заявила, що гонщика вивели із штучної коми і його перевели на лікування у Ніццу. 17 липня 2015 року Жуль Бьянкі помер у лікарні в Ніцці. Він першим за 21 рік пілотом "Формули 1", який загинув внаслідок аварії під час Гран-Прі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Відеодобірка аварій на кільцевих автоперегонах

З 1996 року кокпіт значно підсилили, що зменшило травматизм при бокових ударах. Крім цього, у регламенті "Формули 1" вказано, що гонщик повинен мати можливість покинути болід не більше ніж за 5 сек. Крім цього, пілоти одягнені в комбінезони та білизну, які витримують пряму дію вогню.

Найбільше навантаження при аваріях у "Формулі 1" припадає на шию гонщиків. Для цього розробили система захисту шиї і голови HANS.

Автор: formula1.com
 

Нині колеса боліда прикріплені тросами і не від'єднуються від машини. Це унеможливлює травмування інших гонщиків чи вболівальників та маршалів колесом. На самі ж автодроми діють жорсткі обмеження. Це стосується якості покриття автодромів, ширину і довжину траси, забезпечення безпеки пілотів і глядачів.

Автор: theguardian.com
 

Цього року почались випробування нового захисту голови пілотів. Наприклад, команда "Формули 1" Red Bull показала свій варіант системи захисту кокпіта, схожий на вітрове скло.

 
Зараз ви читаєте новину «Як розвивалася безпека "Формули 1"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути