Оновлений кросовер Mazda СХ3 почали продавати в Україні з минулого року. Це третій позашляховик у лінійці японського виробника, він – найменший.
СХ3 коштує від 695 тис. грн.. Він побудований на базі Mazda 2. А система повного приводу Mazda СХ3 запозичена у більшого й дорожчого позашляховика СХ5.
Машина оснащена 2-літровий бензиновим двигуном із підвищеним ступенем стиснення і ланцюговим приводом. Він працює в парі з автоматичною коробкою передач.
Для того, щоб ближче познайомитися з новинкою, беремо її на тест-драйв у комплектації STYLE+ із повним приводом.
Знайомство
Mazda СХ3 має фірмову масивну решітку радіатора й завужені світлодіодні фари із яскраво вираженими лінзами. Як і в інших нових автомобілів цього бренду, передній і задній бампери не випирають із кузова, натомість лицева частина решітки й капоту злегка нахилена вперед.
Проте дизайн бокових частин кузова й інших елементів вирізняється від більших позашляховиків цього бренду. У "трійці" лінія вікон задніх дверей трохи піднята вгору в районі корми. Можна помітити й перетікання однієї кузовної лінії в іншу й хвилясті ребра жорсткості. Цей стилістичний прийом є дизайнерською коцепцією Mazda "Душа руху". Її завдання - надавати динаміки машині, навіть коли вона стоїть.
На дверцятах багажника — невеличкий козирок. Нижня частина кузова оздоблена чорним матовим пластиком і хромованими накладками.
Модель вже вдруге оновили. Після останньої модернізації з'явилися бльш виразні світлодіодні ліхтарі, хромовні накладки і матовий пластик замість клянцевого.
Багажник
Багажник відчиняється зовні кнопкою. Сам відсік невеликий — на 350 літрів. Не дуже зручним є борт: потрібно високо піднімати сумки. Розпланований відсік добре: оббитий практичним пластиком, є місце під фальш-підлогою. Приємно, що ліхтар в багажнику можна відключати. Це зручно, коли потрібно лишити машину на довгий період із відчинене ними дверима багажника.
У комплекті з машиною запасне колесо не йде. На місці запаски під фальш-підлогою багажника лежить ремкомплект для шин із компресора і герметика.
За потреби об'єм багажника можна збільшити, склавши спинки задніх сидінь.
Оглядаємо салон
Двері машини відчиняються широко. Проте задній дверний отвір знизу невеликий, як і у більшості автомобілів цього класу. Місця для ніг задніх пасажирів мало, особливо тих, хто високого зросту. Проте голова у стелю не впирається. У спинці сидіння є підлокітник із підстаканником.
За кермом
На водійському місці просторо. Сидіння має легку бокову підтримку, підігрів та електропривід із пам'яттю положень. Торпеда виготовлена з жорсткого пластика, вздовж йде вставка з алькантари — штучної замші. Як і в інших Mazda, кнопок на торпедо небагато. По центру — сенсорний рідкокристалічний дисплей. Біля важеля коробки передач — джойстик керування мультимедійною системою, регулятор звуку й вмикач спортивного режиму.
На центральному місці панелі приладів замість спідометра встановили тахометр, подібно до спортивних мотоциклів. Кермо триспицеве із підігрівом. Проте він працює лише у зоні правильного хвату — по боках. Між сидіннями є підстаканники, розраховані на різні розміри склянки.
Рушаємо
Затискаю педаль гальм, торкаюся кнопки запуску двигуна — й машина заводиться. Над козирком панелі приладів відчиняється прозорий проекційний дисплей. На ньому відображається швидкість кросовера. Переводжу важіль коробки передач у режим їзди й рушаю.
Автомобіль без затримок реагує на дотик до педалі акселератора, швидко прискорюється.
Керування — гостре, як у спортивних хетчбеків, підвіска жорстка. Порівняно із більшістю поза-шляховиків цього класу, в нього невеликий радіус розвороту — можна одним махом розвернутися на двосмуговій дорозі. У машини є камера заднього огляду. Вона автоматично вмикається під час руху заднім ходом.
Виїжджаю на вул. Набережно-Хрещатицьку, їду в середній смузі. Час від часу на бічних дзеркалах миготять червоні індикатори виявлення машин у мертвій зоні видимості. Проекційний дисплей починає відображати попередження і знаки обмеження швидкості. Як тільки заїжджаю в тунель, автоматично вмикаються фари.
На Житомирській трасі випробовую спортивний режим. На ньому з ручним перемиканням передач автомобіль розганяється до 100 км/год приблизно за 9 секунд. На швидкості понад 140 км/год кермо стає важчим, але машина добре керована.
Mazda СХ3 найвдаліше підійде для пересування у міських умовах. У авто достатній кліренс, щоб виїжджати на бордюри для парковки та долати легке бездоріжжя. Крім того, автомобіль має динамічний характер, завдяки якому можна швидко прискорюватися в міських умовах.
Коментарі