Власники нерозмитнених авто пікетували Київ, блокуючи дороги. Вони вимагали прийняти поправки до Митного кодексу щодо легалізації авто з іноземними номерами і законопроекту №5567. Згідно з ним, законно користуватись нерозмитненими авто можна буде за 300 євро на рік.
Але прийняття такого рішення може призвести до негативних наслідків для країни.
"Це не вигідно державі. Від цього виграє винятково вузька категорія людей - власників таких авто. Легалізація не приносить жодного позитиву ні для бюджету, ні для ринку, ні для людей. Ми спостерігаємо бунт контрабандистів - це ліва схема ухилення від податків. Ті, хто придбали авто з-за кордону, прекрасно знали, що такі авто в Україні не законні, і що необхідно перетинати кордон кожні 5 днів. Зараз вони хочуть легалізуватися, сплативши 300 євро в рік за право користуватися імпортними авто. Виникає питання у покупця, який сплатив 100-процентний податок: чому там можна платити 300 євро і їздити, а він сплатив до 10 тисяч податку, плюс пенсійний збір - від 3 до 5 відсотків від вартості авто", - розповідає Gazeta.ua генеральний директор інформаційно-аналітичної групи "Автоконсалтинг" Олег Омельницький.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерт розповів, що буде з ринком вживаних авто
Якщо узаконити нерозмитнені авто, держава втратить суттєві грошові потоки.
"Об'єм авторинку і об'єм відрахувань від них - це мільярди на рік. Відповідно, через легалізацію нерозмитнених авто, буде божевільна діра в бюджеті, яку потрібно покривати кредитами. Щойно такі автомобілі легалізують, ринок вживаних авто впаде. Шанси продати старий автомобіль за нинішніми цінами будуть все меншими. Наприклад, власник уживаного Lanos, який мріє продати його за 5 тисяч доларів, зможе продати лише за 1-2 тисячі максимум. Більше за нього ніхто не заплатить, бо можна, сплативши 300 євро в рік, завести з Польщі якийсь старий, наприклад, Opel", - стверджує експерт.
Коментарі
3