Сьогодні, 12 червня 1966 року розпочалася експлуатація першого в світі тролейбусного потяга київського винахідника Володимира Веклича.
На початку 60-х Київ опинився на межі транспортної катастрофи. Все змінилося в 1966 році, коли молодий 26-річний директор столичного депо запропонував випустити на маршрути тролейбусні поїзда.
Київський інженер Володимир Веклич створив систему з'єднання тролейбусів в потяг з керуванням по системі багатьох одиниць. Роботи зі створення тролейбусного поїзда директор-новатор почав в зв'язку з тим, що в депо була гостра нестача водіїв і виникла необхідність підняти рентабельність перевезень через великий пасажиропотік в години пік.
Перший в світі тролейбусний потяг створили в київському депо № 2 з використанням двох тролейбусів марки МТБ-82/82Д, з'єднаних по системі Володимира Веклич. Пробна експлуатація почалася на маршруті № 6 у Києві. З 1967 року до липня 1968 року створили 48 додаткових одиниць. Економічний ефект від їх впровадження тільки на столичному маршруті № 6 за 1968 рік, з 25 тролейбусниими потягами, склав близько 160 тис. руб.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 41 рік тому випустили "Ниву": як це було
У 1968 році винахідник адаптував свою систему до тролейбусів Шкода 9Тр, Київ-2, Київ-4, а в 1981 році до ЗиУ-9.
Більша частина тролейбусного парку столиці з'єднали по системі Володимира Веклича, що дозволило вивільнити понад 800 водіїв і підняти провізну спроможність тролейбусного транспорту столиці майже вдвічі. Найбільше використали в 1983 році - 296 одиниць. Тролейбусні потяги стали візитною карткою Києва.
Успішний досвід киян був перейнятий Ригою, Ленінградом, Таллінном, Харковом, Новосибірськом, Горьким, Дніпропетровському, Севастополем, Донецькому, Краснодаром і десятком інших міст колишнього СРСР.
До 1976 року тролейбусні поїзда експлуатувалися нелегально. Тільки відсутність аварій з вини їх конструкції не створило проблем. Перед початком їх експлуатації необхідно було провести приймальні екзамени і розробити відповідні Технічні умови, що не було зроблено. Тільки в 1975 році на це уповноважили ДАІ УРСР.
19 квітня 1970 року з конвеєра зійшли перші 6 екземплярів ВАЗ-2101. До 1982 року із заводу вийшли 2,7 млн примірників "Жигулів". Окрім цієї назви, ВАЗ-2101 носив імена: "Одиничка", Лада, "Копійка", "Коп'йо".
Коментарі