9 листопада у Львові презентували перший в Україні електробус, який зібрали на львівському концерні "Електрон". Очікується, що до кінця року він почне їздити маршрутами міста.
12-метровий електробус здатен перевозити одночасно 100 пасажирів. Потужність тягового двигуна - 230 кВт. Максимальна швидкість транспорту - 70 км/год, пробіг без підзарядки - понад 200 км.
Як розповів гендиректор СП "Електронтрансу" Василь Пецух, в середньому це денний пробіг львівського дизельного автобуса. На підзарядку електробуса потрібно до 6-7 годин. Якщо автобус за одну зміну споживає палива на 2500 тис. грн, то електробус обходиться вдесятеро дешевше.
Акумулятори мають ресурс від 5 до 8 тисяч циклів заряд-розряд. Додатково може бути встановлено пантограф для зарядки батареї електробуса від тролейбусної контактної мережі. Кузов виконаний із нержавіючої сталі.
За словами розробників, це повністю екологічний вид транспорту з підвищеним комфортом для пасажирів. Зараз він проходитиме сертифікацію на львівських дорогах, проте на який саме маршрут запустять електробус, поки не визначились, адже він може їздити як тролейбусними маршрутами, так і автобусними.
Також "Електрон" виготовив для Львова ще три нових тролейбуси. Вартість одного електробуса – близько 9 млн грн, тролейбуса – 5 млн грн. Загалом концерн готовий випускати 100 одиниць колісної техніки на рік і 50 трамваїв. Окрім Львова, електронівські трамваї з'являться у Києві.
Нині електробуси виготовляють у Польщі, Чехії, Китаї, фактично майже в 20 країнах. Львівський виріб на 50% складається з вітчизняних компонентів і приблизно на половину дешевший за імпортні.
Нагадаємо, у листопаді 2014 року українська корпорація "Богдан" і польська компанія "URSUS" презентували електричний міський автобус Богдан E7010 для Польщі.
Коментарі
1