середа, 19 лютого 2020 18:55

"Влада не дотримала своєї обіцянки" - експерт про "євробляхи"

"Влада не дотримала своєї обіцянки" - експерт про "євробляхи"
Найбільш активно машини розмитнювали в кінці 2018-го на початку 2019-го Фото: Тарас Брязгунов

Новий законопроєкт про розмитнення "євроблях" не потрапить на розгляд до парламенту, поки не вирішать "земельного питання".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що чекає на євробляхи 2020 року

Відповідну заяву повідомив голова Верховної Ради Дмитро Разумков. Земельну реформу нардепи планують розглянути в середині квітня, близько 16-17 числа.

Наразі власники "євроблях" отримують "листи щастя" від фіскалів зі штрафами у розмірі 170 тис. грн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розмитнити авто стало простіше: подробиці

За останній рік в Україні було не одне відтермінування, однак з початку нового року всі штрафи дійсні, - говорить журналіст і автоексперт Тарас Брязгунов. - У вересні, коли в черговий раз перенесли набуття чинності санкцій за порушення митних правил, нардепи обіцяли розробити і прийняти новий закон про розмитнення не лише "євроблях", але й всіх автомобілів ще до Нового року. Проте ніхто цим так і не зайнявся. Крім цього, Разумков запевнив, що більше відтермінувань не буде. Зрозуміло, що зараз в пріоритеті саме земельна реформа, тому про машини на єврономерах ніхто не думає. Але виникає питання: "А чим вони займалися увесь час, допоки штрафи не діяли?". Невідомо чи взагалі існує якийсь законопроект, який вирішує питання розмитнення. Фактично народні обранці просто не виконали своєї обіцянки.

З якою метою влада змінюватиме умови в розмитненні "євроблях"?

Таким чином вони можуть підвищити свій рейтинг. Також зменшити суспільну напругу, яка зберігається вже не один місяць. Думаю такі громадські організації, як "АвтоЄвроСила" знову проводитимуть акції протесту, які можуть перерости у перекриття доріг. В інтересах влади цього уникнути. Єдиний вихід - нарешті прийняти цей закон. Щодо власників машин, які розмитнили свої автомобілі за старими тарифами, то вони звісно можуть активізуватися і протестувати, однак в цьому немає жодного сенсу. Їм владі немає що запропонувати. Тим паче, новий закон може виявитися менш лояльним, ніж положення, яке існує зараз.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назвали найпопулярніші средньорозмірні автомобілі в Україні

Якою повинна бути формула розмитнення, щоб люди залишились задоволені?

Найбільше власників "євроблях", які виступають проти нинішньої форми, хвилює коефіцієнт віку. Проте, якщо його забрати зовсім, тоді в Україну "хлине" потік надзвичайно старих автомобілів. Тому певна прив'язка до екостандартів таки має бути. Можливо, не така кратна рокам як зараз. Непоганим рішення є окремі коефіцієнти для машин із "Євро-6", "Євро-5" та інших, але тоді не треба враховувати вік транспортного засобу.

Чи допомогли останні відтермінування розмитнити "євробляхи", які залишись?

Найбільш активно водії розмитнювали машини в кінці 2018-го на початку 2019-го, коли діяла знижка - 50 відсотків. Після цього розмитнювати почали не ті "євробляхи", які зараз їздять в Україні, а машини, які привозять з Америки чи ЄС. Тим, хто залишився, відтермінування допомагали просто їздити і не боятися штрафів, але жодним чином не мотивувало перейти на українські номери. Хто хотів, той вже давно розмитнив свою машину.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дорожча парковка нікого не лякає - експерт розповів, як боротися із порушниками

До чого призводять постійні відтермінування?

Влада таким чином просто злить людей, які увесь час знаходяться у "підвішеному стані". Власники не знають, як їм чинити далі: чекати на закон, який дозволить їм дешево розмитнити автомобіль, здавати свою "євробляху" на металобрухт чи продавати. Крім цього, зараз правоохоронні органи мають законне право їх оштрафувати. Тоді як діяти, не виїжджати на вулицю?

Як "євробляхи" вплинули на ринок автомобілів?

Завдяки пільговому розмитненню в 2019-му українські номери отримало в чотири рази більше вживаних автомобілів, ніж нових. Таким чином, у першому кварталі минулого року на ринку нових машин було велике падіння продажів. З кінця весни, коли період вигідного розмитнення закінчився, українці навпаки почали купувати більше нових машин. Загалом минулоріч зареєстрували 88 тисяч нових автомобілів та понад 408 тисяч вживаних.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розпочав роботу онлайн-сервіс розмитнення машин

Який тип "євробляхерів" не став розмитнювати свої машини?

Власники машин з великим об'ємом двигуна і старих автомобілів. Усе через високі коефіцієнти віку та того ж об'єму. Найшвидше розмитнювали автомобілі, які мали менше п'яти років і з об'ємом двигуна до максимум двох літрів. Однак власники Audi чи BMW початку двохтисячних із 3-літровими двигунами навряд чи розмитнювали свої авто.

З 1 січня конфіскація авто або 170 тис. грн штрафу - це максимальна міра покарання для власника "євробляхи". Санкцію можуть застосувати, якщо машину на іноземних номерах розберуть на запчастини або якщо вона перевищила терміни перебування в Україні на місяць.

Закон дозволяє автомобілю з іноземною реєстрацією перебувати в країні 5-10 днів. Якщо авто в режимі транзиту затримається в Україні на день, то штраф буде невеликий - 170 грн. А затримка від 20 до 30 днів обійдеться в 85 тис. грн. держреєстрацію.

Зараз ви читаєте новину «"Влада не дотримала своєї обіцянки" - експерт про "євробляхи"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути