Ексклюзиви
понеділок, 23 січня 2012 07:00

Бортовий комп'ютер допомагає економити пальне

 

Легковик ЗАЗ "Форца", що є ліцензованою копією китайського "Чері А13", в Україні почали випускати рік тому в кузовах хетчбек і ліфтбек. Коштує від 82,6 тис. грн.

Киянин Микола Гоман, 49 років, працює таксистом на "форці". Доти таксував на "Деу Ланос". На новому авто за півроку наїздив 12 тис. км.

— Вибоїни та нерівності "форца" проходить плавніше, бо має великі 15-дюймові колеса, — ділиться досвідом Микола Миколайович. — Двигун значно потужніший. Наступив на газ — зразу з місця рве. Передачі розтягнуті, тому їзда містом комфортніша. Під час старту не треба часто перемикатися. Посадка водія висока, тому краще видно простір перед капотом. А от високим пасажирам на задньому сидінні — не дуже. Упираються головою у стелю. Зате багажник місткий. Відчиняється кнопкою на ключі запалювання. Шкода, що спинка заднього сидіння складається не роздільно, як у "ланоса", а повністю. Із таким незручно перевозити габаритний багаж. Якось віз "ланосом" лижників. Частину спинки склав — і лижі влізли в салон. Позаду ще двоє пасажирів сіли.

Таксист пройшов перше гарантійне техобслуговування, поміняв фільтри. Комплект для "форци" обійшовся на 120 грн дорожче, ніж для "Деу Ланос".

Валерій Марусик, 36 років, теж працює в таксі на ЗАЗ "Форца". Купив торік у березні. Проїздив 38 тис. км. Раніше мав "Шевроле Авео".

— Підвіска "форци" м'якша. Однак радіус розвороту більший, ніж в "авео". У місті це незручно. Вентиляційні решітки на панелі приладів поставлені низько. Струмінь повітря зовсім не потрапляє мені на руки. Бардачок пару разів відкривався прямо на ноги пасажирці. То я взяв викрутку й відрегулював самотужки. Показники панелі приладів малого діаметру, як іграшкові.

Зате пластикові деталі в салоні приємні на дотик. Не гримлять і не смердять, як у перших "китайців". Є електричне налаштування дзеркал. Це зручно. І вони не збиваються під час руху, на відміну від багатьох корейських машин.

Бортовий комп'ютер допомагає економити пальне. У місті машина бере близько 9 літрів бензину на 100 кілометрів пробігу. Швидко спрацьовує антиблокувальна система гальм. Якось я трохи виїхав одним колесом на узбіччя траси, щоб пропустити якогось шумахера. Десь собака взялася. Я втопив гальма, не думаючи. Спрацювала АБС — і мене не занесло. А на "авео" вже опинився б у кюветі. Гальма "форци" набагато ефективніші. Я в місті часто тисну на гальма вже тоді, коли до завади лишається метр. Машина стає як вкопана. А колодки ще й досі не стерлися. На "авео" міняв їх кожні 20 тисяч кілометрів.

Валерій пройшов три техобслуговування в автоцентрі "Голосіївський." За перше й друге заплатив по 1 тис. грн, третє — 1200. Стільки ж коштує техобслуговування "Шевроле Авео".

— Під час першого огляду моєї "форци" попросив підтягнути тросик ручника. Бо машина не трималася на крутих пагорбах. Також відрегулювали замок капота. Бо доводилося грюкати ним. Після 20 тисяч кілометрів пробігу загорілася лампочка, ніби подушка безпеки водія несправна. Інколи загорявся та гаснув індикатор "чек". На третьому ТО замінили якусь мікросхему, що відповідає за подушку безпеки. Тепер лампочка не світиться.

На зимову гуму водій витратив більше через те, що "форца" має більші колеса. Комплект зимових шин обійшовся в 3 тис. грн, на 1 тис. грн дорожче, ніж "авео".

"Лади" беруть водії старші 40 років

Російські легковики ВАЗ вкотре стали найпродаванішою маркою в Україні за підсумками 2011 року. Їх продали понад 26 тис. На другому місці корейські "хюндай". Їх продали 19,9 тис. На третьому — авто марки ЗАЗ. Придбали 17,8 тис. цих легковиків.

— 2011-го купували переважно недорогі перевірені моделі — ЗАЗ "Ланос", "Хюндай Акцент" та "лади"-"десятки", — говорить 34-річний Олег Омельницький, директор компанії "Авто-консалтинг". — "Лади" беруть здебільшого у східних і центральних областях жителі райцентрів, яким далеко за 40. Вони довіряють російській марці, бо можуть самостійно ремонтувати ці машини. Деталі на них дешеві. Молодь бере ВАЗи здебільшого для бізнесу — таксі чи невеликого підприємства, де треба недорога машина.

— Думаю, 2012 року ВАЗ перестане бути лідером продажів в Україні. Великі шанси має вітчизняний ЗАЗ із новою моделлю "форца". Також з'явиться нова модель ЗАЗ "Віда". Це та сама "Шевроле Авео", але складена в Запоріжжі. Цього року продажі автомобілів зростуть. Багато машин купуватимуть для забезпечення європейського футбольного чемпіонату.

 

212 271

легковиків продали в Україні торік.

 

Компанія "Фольксваґен" відкликає 300 тис. легковиків, обладнаних 2-літровим дизельним двигуном. Вони потребують заміни трубки подачі пального до інжектора.

Зараз ви читаєте новину «Бортовий комп'ютер допомагає економити пальне». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути