У листопаді колеса "перевзувають" у зимову гуму. Комплект із чотирьох найдешевших шин обійдеться в 1,6 тис. грн. За заміну столичні автомайстри беруть 80–160 грн.
— Ціна гуми залежить від марки та діаметру, — розповідає директор столичного шинного центру "Брінгстон", що біля селища Жуляни на Великій кільцевій дорозі, Олексій Токаренко, 32 роки. — Найдешевші зимові шини 13-го розміру. Нові можете взяти від 380 гривень. Ціна починається від 1600 гривень. Оце недавно приїхав до нас чоловік на БМВ Х6. У нього типорозмір 18, колеса великі. Комплект гуми коштує 10 тисяч. Він як зачув ціну — крику було! Поїхав купувати вживані шини. Вони обійдуться тисяч 2–3 за комплект. Уживані сезон прослужать.
Щоб заощадити, водії купують не чотири, а лише пару покришок, каже Владислав Пасічнюк, 36 років, працівник шиномонтажу зі столичного просп. Науки:
— У принципі, їздити з парою зимової гуми безпечніше, ніж на всесезонній. — Гуму треба завжди ставити на задні колеса. Так уникнете заносу. Машина на "ручнику" точно не попливе з горбка.
Шини можна шипувати.
Для цього годяться спеціальні покришки. Кожна на 60–100 грн дорожча за звичайну зимову гуму.
Щоб заощадити, люди шипують лише дві покришки для ведучих коліс, каже Владислав Пасічнюк:
— Шиповані колеса слід обкатувати: перші 500 кілометрів їздити не швидше ніж 90 на годину. Не можна різко гальмувати або різко набирати швидкість. Машина з шипами рухається шумніше.
Зимову гуму майстер радить монтувати на сталеві, а не легкосплавні диски.
— Сталь приймає більше навантаження, ніж легкий сплав. Якщо попадете взимку в серйозну вибоїну, то деформуєте диск. Таких крижаних горбів по Києву було повно минулої зими. Так от стальний диск можна відрихтувати. Легкосплавний диск на ямі не зігнеться. Зате постраждає підвіска машини. Її ремонт утричі дорожчий. Та якщо легкосплавник таки деформується, його вже навряд чи полагодите.
Залежані шини видають за нові
Авторинки продають нерозпродані запаси шин минулого сезону. Ціни — як за нову. Стара гума втрачає пластичність. Товар від яточників слід перевіряти.
— Якщо гуму правильно зберігати, вона буде придатною до використання два-три роки. Від щоденного перепаду температур, на сонці чи морозі вона твердне, втрачає зчіпні властивості, а гальмівний шлях збільшується на 8–12 метрів, — каже Андрій Васьковський, 27 років, фахівець відділу контролю якості заводу "Дніпрошина". — Зверніть увагу на кількість пилу в протекторі, між ламелями та на етикетку. Там вказано рік випуску. Зимова гума має бути м'якою. Проведіть рукою всередині покришки. Якщо колесо старе, відчуєте там "пухирці" та шершавість. Запилену, посірілу, шорстку гуму та ще й без етикетки краще не беріть.
Скільки витрачають на зиму, грн
зимові шини R13, 4 шт
Росава (Україна) 1480
Дебіца (Польща) 1584
Тойо (Японія) 1960
Нокіан (Фінляндія) 2240
покришки під шипування, 4 шт від 1840
шиномонтаж, за комплект 80–160
шипування покришки, за шт 100
зберігання комплекту літньої гуми в шинному центрі, за сезон 1200
Коментарі
2