Наступної весни термінал F міжнародного аеропорту "Бориспіль" законсервують. Його збудували три роки тому. Нині він обслуговує кілька рейсів на день.
— У планах "Борисполя" було віддати термінал дешевим авіалініям, — каже 37-річна Ірина Коссе, старший науковий співробітник Центру економічних досліджень. — Вели перемовини з британським перевізником "ІзіДжетом" та ірландським "Райнейром". Але не домовилися. Мінінфраструктури дозволило аеропортам самостійно давати авіакомпаніям знижки. Та виникла колізія — у наказі міністерства не чітко прописали її розмір. Як наслідок, термінал F для "Борисполя" збитковий.
Виникли проблеми і в терміналі D. Керівництво "Борисполя" не могло підписати договори оренди з фірмами, що надають супутні послуги — торгівля, кафе, відпочинок. Бо ж аеропорт державний, усі угоди погоджує Мінінфранструктури. Процес забюрократизований та марудний. Хоча саме на супутніх послугах аеропорти світу заробляють левову частку доходів. У нас же націлені на заробіток на авіакомпаніях.
Були розмови про надання "Борисполя" в тимчасове користування приватним фірмам. Та це лише один зі шляхів. Можна взяти кредити, залучити інвесторів, найняти компанію, яка займалася б лише управлінням. Вона навела б порядок.
Варіантом вирішення проблеми є надання аеропорту більшої самостійності у фінансах. Тоді "Бориспіль" стане гнучкішим і привабливішим для авіакомпаній та фірм.
Коментарі