Яскравий приклад перемоги популізму над здоровим глуздом подарували жителі Тернополя, які перемогли "грабіжницькі тарифи". Допомогли їм місцеві депутати.
У місті підвищили тарифи на проїзд. Було 4 грн маршрутка і 3 грн тролейбус. Я не порівнюватиму з іншими містами й не розповідатиму про бензин, який дорожчає вже рік. Сенс в іншому. Обурені жителі вийшли на протест. Як лідер Радикальної партії Олег Ляшко і Соціал-демократичної Сергій Каплін під Кабмін проти цін на газ. Я не знаю, чи розповідали там про нафту внутрішнього видобутку, запчастини українського виробництва, чи вимагали спершу зробити в Тернополі зарплати, як у Німеччині. Але влада повернула старі ціни. Та комунальний рай не настав.
Наступного дня в Тернополі на маршрут не вийшла жодна машина. Перевізники не хочуть працювати в мінус.
Тролейбуси їздили, але були повністю забиті. Так що багатьом жителям замість дешевого проїзду довелося безкоштовно йти пішки. Комунальникам нікуди діватися. Але з таким завантаженням і такою ціною тролейбуси скоро вибуватимуть із гри — грошей на запчастини й електроенергію не вистачить. Тому доведеться депутатам компенсувати їх із бюджету з податків жителів. Навіть за рахунок тих, хто їздить своїм авто чи ходить пішки.
Цей випадок колапсу системи в окремому взятому Тернополі універсальний. Немає нічого безкоштовного. І марно знижувати ціни адміністративними методами на проїзд у транспорті, газ, вугілля, електроенергію — що завгодно. Або ми платимо реальну ціну одразу, або дотуємо своїми податками. Звичайно, уряд чи парламент можуть заборонити продавати ковбасу дорожче 10 гривень. І в магазинах буде та ж картина, що в Тернополі на зупинках. А завтра ковбаси не буде зовсім.
Коментарі