четвер, 07 липня 2011 09:24

Скасували набір на спеціальність "електронне урядування"

Автор: ФОТО З ОСОБИСТОГО АРХІВУ
  Світлана Чукут: ”Зі спеціального фонду керівництво академії щомісяця на раховує собі пристойні премії”
Світлана Чукут: ”Зі спеціального фонду керівництво академії щомісяця на раховує собі пристойні премії”

У розвинутих країнах сплату податків, видачу паспортів, ліцензій, різноманітних довідок і роз'яснень роблять через інтернет без довгих черг і хабарів чиновникам. Таку систему державного управління називають електронним урядуванням. 2011-й оголосили в Україні роком інформаційного суспільства й освіти. І тепер керівництво Національної академії державного управління при Президентові України скасувало набірна спеціальність "електронне урядування", розповідає завідувач кафедри інформаційної політики, доктор наук із державного управління, професор Світлана Чукут, 43 роки:

— Було чимало охочих вступити на спеціальність, але приймальна комісія відмовила, посилаючись на усну вказівку віцепрезидента академії Марини Білинської. Хоча офіційно ніхто спеціальності "електронне урядування"не скасовував. Тим вступникам, які наполягали на отриманні диплома магістра з електронного урядування, телефонували з академії від імені начальника управління навчальної роботи Володимира Сороко. Просили переписати заяву на спеціальність "державне управління", гарантуючи 100-відсотковий вступ в академію. А потім, на засіданні приймальної комісії, керівництво академії оголосило, що на спеціальність "електронне урядування" не прийматимуть навіть контрактників, бо бракує заяв.

Хто стоїть за цим рішенням?

— Президент академії Юрій Ковбасюк. Він 22 червня викликав мене. Запропонував написати заяву про звільнення за власним бажанням. Інакше, пригрозив, керівництво академії змінить назву кафедри нібито у зв'язку з реорганізацією і таким чином позбавиться мене.

Є підстави для вашого звільнення?

— Формальних підстав нема. За 10 років наша кафедра напрацювала близько 50 дисциплін, які викладають на всіх спеціальностях у галузі державного управління. Ми вперше в Україні й на теренах СНД відкрили спеціальність "електронне урядування". Залучили спонсорські і власні кошти для створення спеціалізованого класу з електронного урядування. Ініціювали і щороку проводимо Дні електронного урядування, у яких беруть участь керівники та відповідальні працівники центральних органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, компанійрозробників програмного забезпечення, представники посольств. На кафедрі працюють 13 штатних працівників і семеро сумісників. Вони постійно надають експертно-аналітичну допомогу органам влади. Ми внесли спеціальність до класифікатора професій. Усі цьогорічні випускники знайшли роботу за фахом.

Чому академія припиняє викладання перспективної спеціальності?

— Боротьба президента Юрія Ковбасюка зі мною, кафедрою та "електронним урядуванням" збіглася з намірами деяких вищих навчальних закладів країни запровадити аналогічну спеціальність у себе. До нас зверталися представники цих вузів з проханням надати навчально-методичне забезпечення, яке розробила кафедра. Ми відмовили, бо це наша інтелектуальна власність. Але президент академії, можливо, "пообіцяв" комусь нашу спеціальність за гроші чи політичну підтримку. Керівництво гальмує затвердження галузевих стандартів спеціальності, які також розробила кафедра. Рік тому хтось намагався зламати сейф кафедри інформаційної політики. Там лежала ліцензійна справа спеціальності. Зрештою, я не влаштовую керівництво академії, бо не допомагаю в реалізації корупційних схем.

Яких?

— Вступ до академії, до аспірантури, виставляння оцінок, оформлення перерв під час навчання в аспірантурі. До всього, кафедра інформаційної політики має привабливе місце. Мою посаду пропонували різним впливовим людям, пов'язаним із владою.

Яку зарплату отримують викладачі академії?

— Близько 3–4 тисяч гривень. За ці гроші у Києві вижити важко. Якби керівництво академії переймалося проблемами своїх викладачів, то доплачувало би щось зі спеціального фонду, куди надходять немалі гроші за навчання контрактників. Завідувачі кафедр академії неодноразово порушували питання щодо прозорості використання цих коштів, але нічого не добилися. Зі спеціального фонду керівництво академії щомісяця нараховує собі пристойні премії. Іноді робить це двічі на місяць. На 1 липня цього року бухгалтерія академії не виплатила відпускних. Пояснюють, що недоплати і затримки зарплати пов'язані з виходом на пенсію одного із заступників президента академії. Своєю високою пенсією він завдав відчутного удару по бюджету академії.

Конфлікт із президентом академії вважаєте приватним?

— У ньому нічого приватного. Є корупційна схема, у якій керівництво навчального закладу прикривають окремі чиновники з Міністерства освіти та Адміністрації президента. Ланку, яка у цій схемі не допомагає збагачуватися, знищують.

Зараз ви читаєте новину «Скасували набір на спеціальність "електронне урядування"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

9

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути