9 червня прима-балерина нацопери 41-річна Олена Філіп'єва зібрала аншлаг на своєму бенефісі. Танцівниця вийшла на сцену в шести образах. Серед них виконала мініатюру "Вмираючий лебідь" і номер "Кармен". Також представила дві прем'єри: "Трохи любові в цьому шаленому світі" в хореографії Тетяни Островерх і "Розставання" — Юрія Смекалова. Остання, за словами прими, не має жодного натяку на прощання зі сценою.
— Бенефіс — це була нагода по-своєму станцювати "Вмираючого лебедя". Для нього потрібно мати багаж досвіду, почуттів і болю. Мала набути ці відчуття. Найбільше хвилювалася за цей номер і за "Дон Кіхота", який не виконувала роки чотири. Давно хотіла зустрітися з друзями і перетанцювати з попередніми партнерами. Наступного року в мене 25 років творчої діяльності. Намагатимуся щось приготувати цікаве.
Після кількарічної перерви ви знову вийшли на сцену з Денисом Матвієнком. Це було тимчасове возз'єднання?
— Денис — партнер, якого я найкраще відчуваю. Тепер танцюємо разом у його модерній постановці "Клас-концерт", прем'єра якої була у квітні. Але він багато гастролює. Якщо матиме час на спільні номери, я тільки за. Коли танцювала з ним знову, одразу згадала відчуття його рук. Почуваюся з ним впевнено і захищено. Щоб станцювати зі мною в "Шехеразаді", з Петербурга приїхав зірка світового балету Фарух Рузіматов. До нього мені довелося підлаштовуватися. Краще я підлаштуюся під чоловіка, бо він веде, ніж перелаштовувати чоловіка під себе. У нас в Києві постановка цього балету інша — підтримки вищі. А Фарух дає більше еротики і пристрасті. Шукали спільні красиві пози.
Матвієнко вже півроку є художнім керівником київської балетної трупи. Як вам працюється під його керівництвом?
— Це молоді дівчатка можуть боятися — дадуть їм танцювати чи ні. А я вже маю певний статус і досвід. Тому з моєю думкою рахуються. Охоче пристаю на його модерні експерименти. Класика класикою, але експерименти потрібні.
Як балерина може витримати фізично виставу?
— Сцена нацопери підступна тим, що похила. Для глядача це красиво, а для нас небезпечно — як на гірці стоїш. Якось бігла за куліси, необережно стала на палицю і впала. Обідрала всю ногу. За дві хвилини знову танцювала. Іншим разом партнер сильно мене кинув — так що м'язи затиснули ребра. Мені заціпило, дихати не можу. Педагог потім казала: "Ти так увійшла в образ! Сьогодні в тебе був особливий біль в очах".
Відчуваєте жорстку конкуренцію?
— Балерини рідко здружуються. Молоді артистки на старших дивляться скоса — коли ви вже підете. У балеті багато незадоволених, бо кожен хоче бути солістом. Я маю ще сили й бажання, тому продовжую.
Чи легко балерині зважитися на народження дитини?
— Останнім часом почали розуміти, що краще народжувати до 25. Робота над собою поверне форму. Я народила доньку в 34 роки. Пішла зі сцени на першому місяці вагітності. У зал повернулася за місяць після пологів. За три місяці вже танцювала "Кармен". Моя донька Ліза була на бенефісі. Не хвилювалася за мене, їй бачити мене на сцені звично. Спочатку казала: "яка ти красива", потім "яка ти втомлена". Ми часто з нею буваємо на виставах. Але їй більше подобається не в залі, а за лаштунками. Танцює в хореографічному гуртку, не боїться сцени. Побачимо, може, й стане балериною.
Були красивим дуетом, доки не роз'їхалися
— Творчий вік балерини зазвичай обмежується 20 роками, — розповідає балетмейстер нацопери Раїса Хилько, 62 роки, колишня прима-балерина. — Маєш 20 років стажу — іди на пенсію. Якщо, звичайно, ти не стала такою величиною, як Олена Філіп'єва. У київській опері до її рівня дотягує хіба тільки Анна Дорош. Людина такого рівня може собі дозволити танцювати далі. Дует Олени з Денисом Матвієнком створювався, коли вони були ще парою й подружжям. На нашій сцені вони були гармонійним і красивим дуетом. Доки не роз'їхалися. Коли Денис поїхав у "маріїнку", Олена залишилася і стала танцювати з усіма. Зараз вони не танцюють разом. Лише виконали спільні номери для цього концерту. У них різні творчі плани. У нього партнерка нова — дружина Настя Матвієнко. Денис Матвієнко — таки зірка світового масштабу на нашій сцені. Не даремно він був у проекті "Королі танцю". Склад там кожні три роки оновлюється — беруть найкращих.
Коментарі