![Які реформи має провести Україна, щоб отримати рятівний кредит від Європи](https://static.gazeta.ua/img/cache/preview/548/548908_w_300.jpg?v=0)
Країни Європейського Союзу готові надати Україні 1,5 млрд євро кредиту в обмін на реформи. Про це було сказано минулого тижня на засіданні Єврокомісії у Бельгії. Від України вимагають скасувати державні субсидії на енергоносії і провести реформи, спрямовані на подолання корупції.
Нагальними для України є адміністративно-територіальна та податкова реформи, розповів в коментарі Gazeta.ua львівський економіст, заступник декана економічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка Володимир Харко.
Адміністративно-територіальна реформа
Якщо територіальні громади будуть самодостатніми і побачать, що Київ у них нічого не забирає, це найперше знизить напругу в суспільстві, що зараз дуже потрібно, вважає експерт.
"Є купа податків і зборів, які не відображаються в місцевому бюджеті. Наприклад, з реєстрації авто. Що з того, що ти зареєстрував цей автомобіль у своєму райцентрі, якщо твій район цих грошей так і не побачив? У результаті, громади збирають купу податків і купу нелатаних дир і потреб. Якщо вони залишать "свої" гроші на місці, то можна буде прослідкувати, куди ідуть ці гроші. Податок має бути цільовий", - сказав Харко.
За його словами, сьогодні немає чітких критеріїв про фінансування різних територій. Рішення приймаються у столиці. Одні регіони отримують більше, інші менше.
"Це дало свій "вклад" і у ситуацію в Криму. Ті мешканці Криму, які справді голосували за приєднання до Росії, чомусь були упевнені, що ця країна дасть їм гроші. Бо Київ їх нібито не фінансував. Хоча насправді 50% громад цього регіону сиділи на дотаціях із Києва", - зазначив Харко.
Податкова реформа
Експерт переконаний, що податкова реформа має скасувати принцип: чим більші прибутки, тим менші на них податки.
"Чим кращий той громадянин, що купує нове авто, від того, що купує вживане? Податок на ввіз і реєстрацію нового автомобіля -1%. На те, яке має 2 чи 5 років пробігу - більший. А на авто, яке має понад 8 років - вже 40%. Той громадянин, який їздить наземним транспортом, може ввезти без оподаткування товару на суму 500 євро і не більше 50 кілограм. А тому, що пересувається повітряним, - уже дозволено на 1000 євро. Це пряма дискримінація. Ми кажемо, що ми всі однакові, проте виходить на практиці, що хтось "однаковіший", - наголосив Харко.
Також економіст нагадав про те, що усі прибутки, зароблені в Україні, повинні тут і оподатковуватися, щоб гроші не відтікали в офшори.
Коментарі
6