"Укрзалізниця" ініціювала введення автоматичної індексації тарифів на вантажоперевезення. Як повідомляє видання "Центр транспортних стратегій", представники агробізнесу виступили проти такої ініціативи, оскільки індексація призведе до зростання тарифів, а разом з цим і до подорожчання продукції.
"Таким чином, зернотрейдери будуть закладати ризики по логістиці в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності при виробництві зерна", - заявив глава УЗА Микола Горбачов.
Як зазначає видання, в ТЕП "Вертикаль" вважають, що ще одне підвищення тарифів на залізничні перевезення призведе до ще більшого відтоку зернових на автомобільний транспорт.
"Збільшення вартості залізничного тарифу - не є збільшенням обсягів перевезення. У нас з минулого року спостерігається вже тенденція до зменшення обсягів зерна, яке перевозиться по залізниці. І якщо зараз буде підвищення, які декларує УЗ на рівні 25%, то буде пряма кореляція на зменшення обсягів і перехід на автомобільний транспорт", - відзначає генеральний директор компанії Олег Бурлаченко.
Заступник директора з логістики компанії "Дельта Вілмар" Валерій Ткачов говорить, що підвищення тарифів Укрзалізницею - це удар по багатьох експортоорієнтованих галузях економіки України. Можливе зниження експортних відвантажень, для зернового ринку - це чергове підвищення вартості транспортування зерна залізницею, яке буде з'їдати маржинальність виробництва сільгосппродукції в Україні, і за все заплатить в кінцевому підсумку аграрій.
Як раніше повідомлялося, 1 лютого 2019 на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України було оприлюднено проект внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 №1392, яким змінюються принципи держполітики у сфері регулювання тарифів на залізничні перевезення і вводиться автоматична індексація тарифів АТ "Укрзалізниця".
Керівники промислових асоціацій вже написали лист віце-прем'єр-міністру Володимиру Кістіону, першому віце-прем'єр-міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну, голові Державної регуляторної служби Ксенії Ляпіній, голові правління "Укрзалізниці" Євгену Кравцову і главі Наглядової ради "Укрзалізниці" Шевкі Аджунеру про те, що така ініціатива має ознаки зловживання монопольним становищем на ринку залізничних перевезень.
Коментарі