Ексклюзиви
середа, 20 березня 2019 13:47

Скільки грошей повернули українцям за неякісні товари та послуги торік

Скільки грошей повернули українцям за неякісні товари та послуги торік
Скільки грошей повернули українцям за неякісні товари та послуги торік. Фото: mind.ua.

Держпродспоживслужба у 2018 році розглянула 21 тисячу звернень громадян стосовно якості придбаних ними товарів і послуг.

45% звернень громадян були щодо якості непродовольчих товарів, близько 40% – якості робіт та послуг, серед них найчастіше – житлово-комунальних (29%), повідомили у прес-службі відомства.

"За результатами розгляду у 41,5% вимоги задоволені. Споживачам повернуто близько 7 мільйонів гривень за неякісні товари", – заявив спеціаліст Департаменту захисту споживачів Олег Кобельков.

За його словами, наявною є тенденція до зростання кількості скарг щодо товарів, придбаних в інтернет-маразинах. У 2016 році такі звернення становили 3,2% від загальної кількості, у 2017 – 4,5%, у 2018 – 6,3%.

Заступник голови правління Союзу споживачів України Олег Цільвік вважає, що чинне законодавство про захист прав споживачів доволі декларативне і не забезпечує реального захисту прав споживачів, особливо після впровадження обмежень на перевірки бізнесу. Найскладніше українцям захистити свої права, коли товари або послуги придбані у компанії, яка працює в тіні, в Інтернет-магазинах чи мережах, які широко використовують ФОПів замість найму працівників.

Більшість компаній досі ігнорує вимогу про продаж техніки виключно за фіскальними чеками.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скільки сімей отримали гроші на няню

"Це не одиничні випадки – це системні порушення з боку навіть величезних ритейлерів, інтернет-магазинів, які займають близько половини ринку інтернет-комерції", – зазначив Цільвік.

Він звернув увагу на питання до ефективності роботи самої Держпродспоживслужби. За його словами, рівень задоволення споживчих позовів – до 5-7%, деякі скарги не розглядаються по півтора роки, передає Mind.ua.

В рамках впровадження в Україні європейських підходів до захисту прав споживачів, планують запровадити механізм досудового вирішення спорів між споживачем та бізнесом. Це передбачає просту процедуру звернення для захисту своїх прав, безоплатно або з мінімальною оплатою. Строки розгляду таких заяв - до 90 днів. Споживач, у якого є претензії до товару, може звернутися спершу до продавця, а якщо питання не вирішилося – до відповідних органів.

Поширеною є практика вирішення спорів асоціаціями підприємців.

"Якщо асоціація дорожить своєю репутацією і прагне, щоб їхній продукції довіряли – такий бізнес сприяє швидкому розгляду спорів і виконує такі рішення без залучення державних органів. Це спрощує процедуру, і її вартість є дуже низькою як для бізнесу, так і для споживача", – зазначив Руслан Ткаченко, керівник експертної групи з питань співробітництва у сферах агарної політики, захисту прав споживачів і технічного регулювання Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції.

Законодавчі рамки для такого механізму вже розробляють у робочій групі при Мінекономрозвитку. Вона об'єднує представників влади, громадськості та бізнесу.

Також у Мінекономрозвитку спільно з Офісом європейської і євроатлантичної інтеграції, європейськими партнерами, бізнесом та громадськістю розробляють спеціальний мобільний додаток з порадами для споживачів щодо критеріїв вибору продукції та звернення до державних органів, якщо виникла проблема.

Експерти зауважили, що бізнес, який працює легально, зацікавлений у контролі якості та захисті прав споживачів. Зокрема і у впровадженні так званої ініціативи "про кешбек", яка передбачає винагороду для споживача за виявлення фіктивних фіскальних чеків.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Повідомили сумну статистику про скорочення населення України

"Прозорий, "білий" бізнес дійсно зацікавлені у тому, щоб не було порушень прав споживачів. Тому що працюючи в легальних умовах, ви опиняєтеся у неконкурентних умовах поряд із сусіднім магазином, де працюють 10-30 ФОПів, які реалізують контрабандну продукцію. Як утримати споживача, якщо різниця у вартості однакового товару сягає 30-50%? А "чорний" бізнес не зацікавлений, щоб з'являлися нові інструменти, які дозволять карати за порушення", – пояснює Олег Цільвік.

Корисними також можуть бути низові ініціативи, засновані на співпраці бізнесу та громадськості. Наприклад, на основі литовського досвіду в Україні створили карту АЗС, легальність яких викликає сумніви. Споживачі можуть залишити інформацію про підозрілу заправку, а модератор платформи, проаналізувавши інформацію, приймає рішення позначити її на карті.

Зазначають, що зараз в Україні функціонує приблизно 1500 нелегальних АЗС. За минулий рік через них могли продати до 500 тис. тонн пального, не сплативши до бюджету близько 10 млрд грн податків.

В Україні кожен другий продукт є контрабандним або фальсифікованим.

Зараз ви читаєте новину «Скільки грошей повернули українцям за неякісні товари та послуги торік». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути