Кожен третій українець змінює професію після закінчення вузу. Випускники шкіл підлаштовуються під обставини та йдуть працювати не за фахом. Або перенавчаються на інших спеціальностях.
Втім є підлітки, які роблять паузу перед вступом до університету, щоб зрозуміти своє призначення. Серед них і 18-річний Владислав Ільїн. Хлопець зараз служить в морській піхоті України. Перед тим, як туди потрапити навчався в Українській академії лідерства. Це аналог gap year в Україні, коли випускники шкіл можуть не спішити з вибором вишу, а провести 10 місяців в інтенсивному навчанні і пізнанні себе.
"Про Академію я почув на уроці в школі, куди того ранку навіть не планував йти. Ідея провести рік у пошуках себе, інтенсивному навчанні та подорожах мені сподобалася. Ні мама, ні вчителі мене не підтримали, але ми з другом таки подали заявку, пройшли відбір і стали студентами УАЛ. З того моменту кожна подія, проекти, а особливо зустріч з капеланом отцем Андрієм Зелінським і поїздка у Ізраїль ніби вели мене до найважливішого життєвого вибору – службі у морській піхоті Україні", - розповідає Владислав.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому має вчити сучасна освіта
За його словами, він став дисциплінованішим. Цьому сприяв щоденний спорт й інтенсивний графік із 6:40 до 22:30.
"В Академії я відчув, що значить бути внутрішньо вільною людиною і повністю змінив коло спілкування. Із друзів зі школи в мене лишився лише однокласник, з яким ми разом і вирішили піти до армії. На службу нас надихнув хлопець, боєць батальйону спецпризначення Гарпун, з яким ми навчались. Чим займатись у житті, я зрозумів після знайомства з військовим капеланом морської піхоти Андрієм Зелінським. Він розповідав, що морські піхотинці чи не єдині, хто дотримується кодексу честі воїна. Усвідомив, що маю йти і захищати свою країну. Зараз моя мета – не тільки боронити державу від зовнішніх ворогів, а й змінювати армію зсередини", - говорить хлопець.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Треба виховувати особистостей, а не носіїв знань" - експерт
Практика підготовки до нового життя випускників шкіл поширена за кордоном. Вперше її застосували у Британії в 70-х роках минулого століття, як спробу заповнити період між випускними іспитами та початком занять в університеті. Це можливість зробити перерву в традиційній освіті для саморозвитку та пошуку осмисленого професійного вибору.
Коментарі