Близько 3-х років активно розвивається київський модний бренд VMMA. Його творці - Вікторія Богдан і Олександра Морік – дівчата, яким набридло на когось працювати і захотілося втілити власні ідеї в реальність.
Засновниці бренду поділилися секретами про те, як вони починали створювати бізнес, з якими труднощами зіткнулися, і що найважливіше, коли вирішили піти з найманої праці. Про це Вікторія і Олександра розповіли в інтерв'ю Gazeta.ua.
Що для вас стало переломним моментом для того, щоб створити власний бізнес?
Вікторія: У нас не було переломного моменту, що ось все, і ми хочемо бізнес. Ми з Сашою одного разу після роботи зайшли в магазин тканин і побачили красиву бавовну. Нам ця тканина дуже сподобалася, і ми вирішили спробувати зшити кілька власних виробів.
Дізналися, що у нас знайома працює в цій компанії, і вона зробила нам хорошу знижку. Подумали, чому б не спробувати відшити пару моделей самим. Ми з Сашою закохуємося в тканини. Під них придумуємо власні моделі. В основному використовуємо бавовну з принтованими малюнками і ніжними кольорами. Це наша фішка.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ТОП-5 наймодніших суконь цієї весни
Олександра: Коли відшивали свої вироби, тканини купували в роздріб і робили пости у себе на сторінках. Люди активно почали ставити лайки, писати і питати про наші сукні. Згодом ми з Вікою стали замислюватися про те, що це круто, що ми можемо самі створювати і працювати на себе. Адже наші вироби почали користуватися популярністю не тільки у наших близьких подруг, а й у великої аудиторії.
Розкажіть про ваш перший виріб?
Олександра: Це була спідниця міді. Після промальовування і обговорень деяких ескізів Віка прислала повідомлення, що вона пошила дещо. Виявилося, що вона в цю ж ніч почала шити плаття і повністю зробила спідницю.
Якщо нас пре, то нас пре поповній! Ми не замислюємося, що втомилися, що хочемо відпочивати, ми просто працюємо до останнього. Коли ми тільки почали працювати на себе, мене взагалі чоловік кожен день відвозив о сьомій ранку і забирав о дванадцятій ночі.
Вікторія: Тому наш секрет простий - потрібно багато працювати, щоб досягти хороших результатів.
Що потрібно враховувати, якщо молоді люди хочуть створити свій бізнес?
Олександра: В першу чергу потрібні знання щодо задуманого бізнесу і хоч якихось умінь. При цьому не боятися, а намагатися йти до своєї мети. Я знаю, що багато людей замислюються про створення власного бренду одягу, але потрібно точно розуміти, що таке дизайн і технологія створення виробів. Це дуже важливо, особливо якщо у вас немає ресурсів, щоб найняти людей для розробки. Тоді ви повинні самі все робити.
Ми отримали інтерес до бізнесу, коли сталося перше невелике оптове замовлення на нашу першу колекцію
Вікторія: У нас була профільна освіта, і нам не треба було наймати конструктора, закрійника, швачок і дизайнера. Ми самі все робили. Це нам дуже допомогло в економії ресурсів. Спочатку ми цим займалися, як хобі, але потім все більше і більше людей у нас почали замовляти вироби. В основному, це були наші подруги і знайомі. Але в той момент ми обидві працювали і зрозуміли, що не можемо поєднувати дві справи одночасно. Ухвалили рішення займатися тільки своїм новим бізнесом. Наша перша колекція була дуже маленька - всього 17 речей.
Олександра: Ми отримали інтерес до бізнесу, коли сталося перше невелике оптове замовлення на нашу першу колекцію. Це стало переломним моментом. Ми дуже зраділи і вирішили, що у нас все вийде. Це замовлення було свого роду таким знаком, що ми рухаємося в правильному напрямку. Тоді вже почали придумувати назву нашого бренду, бізнес-план, стратегію просування.
Хто був вашим мотиватором?
Олександра: Мотиватор - це життя і концепція найманої праці. Також у нас була ще тяга до створення чогось нового, хотілося щось творити. А коли замислюєшся, що з нами буде, коли стукне 35-40 років, не хочеться бачити картинку, як ми працюємо в чужому офісі і для кого-то заробляємо гроші. Ця візуалізація нас ніяк не гріла. Коли ти твориш сам і отримуєш від цього задоволення - це найкраща винагорода. Творити можна в будь-якій професії. Найголовніше, щоб ви отримували задоволення від своєї роботи.
Вікторія: Я взагалі ніколи не хотіла працювати на когось. Я розуміла в якийсь момент, що працюю і мені треба набути досвіду, але завжди знала, що в майбутньому хочу слідувати улюбленій справі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Червоне взуття пасує до джинсів та суконь у принт — правила яскравого образу
Олександра: Ще один з мотиваторів - це трудоголізм. Я з 12 років працювала в сімейному бізнесі. Уже в юності їздила у відрядження. Бачила, як моя мама старалася, скільки сил вона вкладала в свою справу, і які у неї були результати. І мені це було прищеплено.
Який був ваш стартовий капітал?
Вікторія: Багато хто не прораховує бізнес-план і вкладають величезну суму грошей не зрозуміло куди. Наш стартовий капітал - це 2000 гривень. Ми спочатку пошили кілька суконь. Після продажу якого-небудь виробу, всі виручені гроші вкладали в покупку тканин. Ми не брали собі гроші.
Але все ж нам не вистачало фінансів для закупівлі нових матеріалів, і тому ми позичили 5000 гривень у Сашиного батька. Потім ми продали першу міні-колекцію з 17 суконь і змогли віддати борги. З цих грошей, ні копійки не взявши собі, ми далі вкладали і знову шили. Відразу ж зробили літню колекцію і вже змогли продати оптом, а частину віддали на реалізацію. Вже через 8 місяців у нас вдалось відкрити шоу-рум.
Найголовніше - отримувати кайф від того, що ти робиш
Які можуть бути помилки при створенні бізнесу?
Вікторія: Це відсутність бізнес-стратегії і детального прорахунку бюджету. Багато людей цього не роблять. Ми з Сашою не були в якихось мінусах, все йшло плавно і не поспішаючи.
Олександра: Пройшов рік, ми почали шити сукні у підрядників і тільки потім відкрили своє виробництво. Найголовніше - отримувати кайф від того, що ти робиш. Коли ми стикалися з якимись труднощами, ніколи це не сприймали, як поразку чи провал. Ми завжди шукали позитивні моменти.
Наскільки правильна тактика в бізнесі повторювати?
Олександра: Копіювати однозначно непотрібно. Це неправильно і немає сенсу робити такий бізнес. Він не принесе результатів. Можна набратися досвіду у когось, але створювати потрібно своє, однозначно.
Ви не любите коли вас називають дизайнерами?
Вікторія: Дизайнер - це натхненна людина, яка подивиться на дерево і хоче щось придумати. Ми не вчилися на дизайн, як такий. Ми більше творці бренду. Дизайнер - це щось дуже гучне і піднесене, ми не беремо участі в тижнях моди. Просто беремо класну тканину і створюємо ідеальні сукні.
Яка найголовніша особливість ваших суконь?
Вікторія: Склад, принтованість і посадка. Ми не одну собаку з'їли на лекалах і точно знаємо, що таке хороша посадка. Якщо у нашого клієнта нестандартна фігура, ми завжди готові підігнати виріб під нього. Ми все робимо тільки для наших клієнтів, щоб їм було зручно і комфортно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 бюджетних речей в жіночому гардеробі, які зроблять браз дорогим
Олександра: У нас багато клієнтів, які люблять нас за натуральність і ексклюзивність. Люди "підсаджуються" на наші тканини (сміється. - Gazeta.ua). Ми не ті мігруючі виробники, які роблять все підряд. Як створювали, наприклад, сукні міді, так ми їх і створюємо. Але кожен раз ми прагнемо додати щось нове, гратися з обробкою, знаходити ексклюзивні тканини.
Нещодавно український дизайнер Андре Тан представив літню колекцію і розповів, що буде в тренді цього літа. Крім трендів, він рекомендує не забувати приміряти посмішку і гарний настрій - це одне з найважливіших правил модного образу.
Коментарі