вівторок, 03 липня 2007 18:12

Надувний човен перевіряють на базарі

Автор: фото: Євген КОЛЕСНИК
  На столичному ринку ”Рибалка” біля станції метро Дніпро здебільшого продають надувні човни українських виробників — ”Колібрі”, ”Шкіпер”, ”Спортбот”, ”Пелікан”, ”Харіус”. Найдешевший човен із поліхлорвінілу коштує 1100 гривень. Гумовий типу ”Лисичанка” про
На столичному ринку ”Рибалка” біля станції метро Дніпро здебільшого продають надувні човни українських виробників — ”Колібрі”, ”Шкіпер”, ”Спортбот”, ”Пелікан”, ”Харіус”. Найдешевший човен із поліхлорвінілу коштує 1100 гривень. Гумовий типу ”Лисичанка” про

21-річний киянин Юрій Бахмат захоплюється риболовлею. Із десяти років рибалить на надувному човні. У його батька був одномісний гумовий човен "Лисичанка". Чотири роки тому купили одномісний "Спортбот" із водонепроникної тканини — поліхлорвінілу (ПХВ).

— Човен із ПХВ важить десь вісім кілограмів, — розповідає Юрій. — Приблизно так само, як гумовий. Але цей не боїться камінців — можна будь-де витягувати на берег, із дном нічого не буде.

Новий човен Бахматів має гострий носик — на ньому легко йти проти течії. На невеликих хвилях "Спортбот" тримається краще, ніж гумовий. Батько Юрія купував "Спортбот" за 900 грн. Зараз такий коштує на 300 грн дорожче.

Надувні човни мають два-три балони, не поєднані між собою. Якщо один пошкодиться, інший утримає на плаву.

— Продавці дали три роки гарантії, — веде далі Бахмат, — хоча проблеми з балонами, якщо вони є, проявляються в перший рік.

Рибалки радять надути човен на базарі й перевірити, чи добре склеєні шви, чи надійно тримають повітря клапани. А ще треба сісти в човен і спробувати веслувати. Бо буває, сидіння прилаштоване дуже близько до весел і гребти незручно.

Надувний човен із поліхлорвінілу служитиме 10–15 років, — каже київський рибалка Микола Рудас, 38 років. — Гумовий човен протримається років три. Потім почне пропускати повітря по швах. Гуму треба пересипати тальком, щоб краще зберігалася.

До надувних човнів продають дерев"яні килими на підлогу. Рудас радить подивитися, чи легко вони лягають у човен. Якщо дощечки заходять дуже щільно, то мокрий "трапик" взагалі не можна буде витягти. Хоча деякі рибалки відмовляються від такого килимка, бо він громіздкий для рюкзака.

Проблеми з балонами проявляються у перший рік

Микола Рудас каже, що варто одразу купувати човен із навісним транцем — дощечкою з ламінованої фанери, на яку ставлять двигун. Така модель обійдеться приблизно на 100 грн дорожче. Та з досвіду чоловік знає, що через кілька років та дощечка буде, як знахідка. Рибалки часто докуповують до човна невеликі двигуни.

На столичному ринку "Рибалка" (його називають "Бухара") біля метро Дніпро продають двомісні човни за 1100 грн. Продавці кажуть, що можуть скинути 50–100 грн. Попід стінами стоять надуті човни різних виробників — на показ. Але продають новий човен запакованим. Його розкривають при покупцеві, накачують, щоб подивитися, чи не пропускає повітря.

Човен складають у сумку-рюкзак. Розбірні весла і дерев"яне сидіння кріпляться збоку. Держак весел виготовляють із легкого металу — дюралюмінію. На нього насаджують пластикові лопатки. На сидіння і весла виробники дають рік гарантії. У комплекті до човна також додається ножний насос і ремкомплект: клей та шматочки ПХВ.

— Спершу накачують носовий відсік балонів, — розповідає 45-річний Ігор Молявко з ринку "Рибалка". — Але не до кінця. Бо потім вставляють сидушку, накачують корму і докачується ніс. Треба наступити однією ногою на насос, перенести вагу тіла на неї, а потім відступити, — показує продавець. — Якщо качати однією ногою, стоячи на місці, нога швидко втомиться.

Молявко радить питати у продавців сертифікат на товар. Там має бути вказано, що човен визнаний Реєстром судноплавства України. В останні роки човни узялися робити невеликі приватні фірми. Вони оформляють упаковку під відомих виробників, але гарантії, що він служитиме довго — жодної. Часто балони виготовляють із тонкої тканини. Хоч одразу цього й не помітно.

Човни дніпропетровської компанії "Колібрі" роблять на заводі. Як підтвердження "фірми" — відтиск на балоні. До човна дають гарантійний паспорт і сертифікат.

Балон може лопнути на сонці

У столичного рибалки 29-річного В"ячеслава російський надувний човен "Нирок" із прогумованої тканини. Його привезли із Москви кілька років тому за 500 грн.
В"ячеслав рибалить на Дніпрі. Минулого року у відпустку брав човен на Чорне море. Каже, він непогано тримається на хвилях під час невеликого шторму.
Чоловік залишив човна на сонці підсушити. За кілька годин гума так нагрілася, що один із балонів лопнув. Клеїти його сам В"ячеслав не ризикнув. Спеціалісти сказали, що ремонт коштуватиме близько 150 грн.
— Балони — це слабке місце надувних човнів, — каже приватний столичний майстер Вадим Васюпенко, 29 років. — Вони лопаються по швах від перекачки. Такі проблеми бувають і в гумових, і у ПВХ.
Коли перекачаний човен залишають сохнути під сонцем, тиск збільшується і шви не витримують. Перед сушінням треба випустити трохи повітря з балонів.
Човен, який зберігається в гаражі, рибалки радять добре мити. Запах приваблює мишей та щурів, які можуть погризти покриття.

Зараз ви читаєте новину «Надувний човен перевіряють на базарі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути