середа, 27 лютого 2008 15:23

У сервісних центрах клієнтів обдурюють

Позаторік киянка Тетяна Іванцова, 32 роки, купила через інтернет-магазин пральну машину "Електролюкс". Магазин, як і виробник, давав рік гарантії. Щоб не виникало проблем із ремонтом, продавці порадили підключати пральку із працівниками сервісного центру. У паспорті був вказаний телефон фірми "АМК", що обслуговує техніку "Електролюкс". Тетяна думала, що підключать наступного дня. Але майстер мав вільний час лише наприкінці тижня зранку.

Жінка знайшла за оголошенням в Інтернеті приватну фірму "Техносервіс", майстер якої підключив машину. Через півроку в ній почав текти шланг, потрібно було замінити прокладку на виході. У фірмі "АМК" Тетяні сказали, що її машинку повинна ремонтувати фірма, яка підключала. Але в "Техносервісі" за виклик майстра беруть 120 грн. Потрібної прокладки в магазинах Іванцова не знайшла. І майстра не викликала. Поставила стару, а краї залила герметиком.

— Авторизований сервісний центр торговельної марки має ремонтувати гарантійну техніку незалежно від того, хто її встановлював, — пояснює Роман Пушнов, 33 роки, директор "ДТС-сервісу", що обслуговує техніку "АРДО", "Вірпул", "Канді". — Доки діє термін гарантії, браковані деталі замінюють безкоштовно.

У деяких мережах, наприклад у "Домотехніці", на всі товари діє 3-річний термін гарантії. Хоча виробники дають на неї рік.

— Якщо магазин дає більшу гарантію, значить, він упевнений в якості товару, — пояснює Сергій Гур"янов, керівник сервісу мережі магазинів "Гігабайт", які торгують комп"ютерами. — Після завершення гарантійного терміну від виробника магазин бере на себе відповідальність за обслуговування та ремонт техніки.

Якщо зламається втретє, обміняють на новий мобільник

Фірмові сервісні центри нерідко відмовляють "гарантійникам" або ремонтують техніку неякісно. До Головного Київського міського управління у справах захисту прав споживачів за рік надходить майже 400 таких скарг.

— Коли майстерня відмовляється ремонтувати прилад, треба написати скаргу на ім"я її керівника, — радить Віктор Редькін, 30 років, заступник начальника відділу контролю послуг. — Скаргу мають зареєструвати і надати офіційну відповідь. Із нею можна звернутися до нас. Так простіше розібратися, чому відмовили в ремонті.

Хто винен у поломці, визначає експертиза. Її має організувати сервісний центр. Якщо техніка вийшла з ладу через заводський брак, її має відремонтувати сервіс-центр. Коли машина зламалася від неправильного користування, за експертизу і ремонт платить споживач.

В управлінні із захисту прав споживачів кажуть, що найбільше кияни скаржаться на ремонт мобільних.

— Наприклад, майстерня бере телефон у ремонт. Спеціалісти оглядають його і не помічають відхилень, — продовжує Віктор Редькін. — А потім пишуть, що в апараті була вода. Вважається, що винен споживач. Такий телефон сервіс-центр не ремонтуватиме безплатно.

Торік киянин Олексій Розсохін, 43 роки, купив тоненький мобільний телефон "Алкатель" у магазині "City.cоm" на Петрівці.

— За кілька тижнів апарат повністю розрядився, а зарядити його вдруге я вже не зміг, — розповідає Олексій. — Звернувся до сервісного відділу магазину. Ремонтували майже два тижні. Потім телефон відпрацював місяць і здох. Його знову взяли в ремонт. Хлопці пообіцяли: якщо зламається втретє, обміняють на новий мобільник.

— Деякі сервісні центри хитрують, — каже Віктор Редькін. — Річ ремонтують, але в паспорті пишуть, що проведена діагностика. Тоді повторну поломку рахують за першу. Людина не може вимагати меншої ціни за ремонт або повернення грошей за неякісну покупку.

Коли гарантія не діє


— У деяких випадках сервісний центр може відмовитися від гарантійного обслуговування, — пояснює Олексій Голуб"ятников, 39 років, керівник гіпермаркету "City.com" на Петрівці. — Ми на це маємо право, коли зірвана пломба, товар пошкоджений механічно, зламався через неправильне користування, після спроб самостійно відремонтувати, коли в корпус потрапила волога чи сторонній предмет. А також не беремося за поломки через перепади напруги в мережі.

У сервісному ремонті відмовляють, якщо неправильно заповнений гарантійний талон або не можна прочитати серійного номера.

Зараз ви читаєте новину «У сервісних центрах клієнтів обдурюють». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути