Другий в Україні метрополітен - у Харкові відкрили 23 серпня 1975 року. Рішення про будівництво прийняли за вісім років до того.
Наприкінці 1950-х у Харкові відбулися великі зміни в розташуванні житлових районів і виробничих зон, виникла потреба у швидкому транспорті. У червні 1968-го до міста прибули перші метробудівники з Баку та Києва, гірники з Донецького та Підмосковного вугільних басейнів. Вони заклали перший тонель майбутнього метрополітену. Будували по 1,8 км траси за рік. Фахівці Харківметропроекту запропонували принципово нову конструкцію таких станцій, що споруджуються з монолітного залізобетону з використанням пересувної опалубки. 30 липня 1975 року по лінії пройшов перший пробний поїзд.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали фото Харкова 1960-х років
22 серпня 1975 року на станції "Московський проспект" відбувся багатолюдний мітинг, на якому робітники передали символічний ключ від підземної магістралі начальнику Харківського метрополітену. Наступного дня запрацювали 8 станцій: "Вул. Свердлова" (нині "Холодна гора"), "Південний вокзал", "Центральний ринок", "Радянська", "Проспект Гагаріна", "Спортивна", "Завод ім. Малишева", "Московський проспект" на лінії довжиною 9,8 км. У цей день метрополітен перевіз пepшi 413 тис. пасажирів.
Водночас уздовж заводів-гігантів споруджувалася друга дільниця першої черги — довжиною 7,5 км з п'ятьма станціями.
Зараз в харківському метрополітені 30 станцій із трьома підземними пересадочними вузлами в середмісті. Харківський метрополітен 2009 року зайняв 33-тє місце в рейтингу 53 метрополітенів світу, пасажиропотік яких перевищує 50 мільйонів осіб на рік.
1 листопада 1962 року Харків став містом з населенням в понад мільйон жителів. Ще одна подія, важлива для харківчан, сталася 20 січня 1967 року: з конвеєра легендарного ХТЗ зійшов мільйонний трактор, тоді завод випускав приблизно по 70-80 тисяч машин на рік.
Коментарі