Сконструйований українцем Ігорем Сікорським літак "Ілля Муромець" 12 лютого 1914-го вперше здійснив політ. Мав 10 пасажирів на борту.
Майбутній авіатор Ігор Сікорський навчався в Київському політехнічному інституті. Проектував гелікоптери, які на той час вважали неможливими. На власноруч сконструйованих літаках встановлював рекорди з дальності та швидкості польоту.
Працював на Російсько-Балтійському вагонному заводі у Ризі. Там побудував багатомоторний літак "Ілля Муромець". Прототипом стала попередня його модель "Руський витязь". Проте новий літак мав утричі більші крила, зручний пасажирський салон з електричним освітленням, кімнати для сну, ванну і туалет. Його обладнали 4 двигунами. Авіаконструктор вперше застосував суцільний фюзеляж на літаку. "Муромець" міг розвивати швидкість до 137 км/год із 10 людьми на борту.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Винахід українця врятував 2-х моряків
Вирішив випробувати літак для перевезення пасажирів. Першими пасажирами стали 10 військових льотчиків і службовців Російсько-балтійського заводу. Літак здійснив політ за маршрутом Санкт-Петербург - Київ. Того дня пілотував літаком Ігор Сікорський. Встановив 2 світових рекорди - за кількістю пасажирів і на вантажопідйомність, яка досягла 1,3 тис. кг.
На борту "Іллі Муромця" 1913-го року випуску був ресторан, ванна кімната, туалет та окремі спальні. Багато учасників польоту піднімалися на верхній місток і ходили по крилах.
Під час Першої світової війни літак використовували як розвідник і бомбардувальник. На свій борт він міг підіймати до 800 кг бомб.
Першу в світі вертолітну рятувальну операцію провели в США 29 листопада 1945-го. Здійснювали її на гелікоптері R-5, конструкції киянина Ігоря Сікорського.
Коментарі