понеділок, 26 липня 2021 11:20

Запустили нову модель літака

Запустили нову модель літака
Літак "К-1" став першим пасажирським літаком СРСР, рекомендованим до серійного виробництва Фото: wikipedia

26 липня 1925 року в Києві відбувся дебютний політ радянського пасажирського літака "К-1". Попри успіх серійного виробництва машини так і не налагодили.

Ескіз "К-1" спроєктував 1923-го конструктор Костянтин Калінін. Він працював начальником виробництва на київському авіаційному ремонтному заводі "Ремповітрошлях-6". У цехах лагодили й удосконалювали літаки іноземного виробництва. Проєкт Калініна передбачав побудову власного чотиримісного, одномоторного підкісного високоплана з класичним оперенням. Уже 1924 року Калінін розробив і представив конструкцію еліптичного крила, яке могли виготовити з дерева. Після успішної презентації конструктор отримав в допомогу іще декількох спеціалістів.

Улітку 1924-го остаточно готовий проєкт затвердив науково-технічний комітет, а восени розпочали побудову першого зразка літака на двигуні "Сальмсон". Через значні труднощі з матеріалами, а також через суперечності між керівництвом і працівниками заводу, "К-1" завершили в червні 1925 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пілот здійснив рекордний переліт 1927 року

Для випробувань обрали аеродром у Жулянах. Пілотувати літак погодився молодий льотчик київського гарнізону, а Калінін зважився сісти на місце пасажира. "К-1" піднявся в повітря, набрав максимальну швидкість 161 км/год і досягнув висоти 3 тис. м. Після того успішного приземлився. Вийшовши з літака, випробувачі описали колегам поточні проблеми. Їх швидко усунули, а літак вирішили перегнати до авіаційного заводу в Харкові.

16 вересня "К-1" пролетів маршрутом Харків - Орел - Серпухов - Москва, успішно подолавши відстань 1,2 тис. км. Після того вперше в СРСР літак рекомендували до серійного виробництва з метою експлуатації на повітряних лініях цивільної авіації. Однак, окрім іще чотирьох, побудову жодного з подальших екземплярів не завершили. На базі "К-1" почнуть виготовляти літаки наступного покоління.

Декілька "К-1" придбало товариство "Доброліт". Згодом їх передали Центральній повітростанції Москви. Використовували для спонтанних перевезень пасажирів, санітарних завдань і аерофотозйомки.

Сконструйований українцем Ігорем Сікорським літак "Ілля Муромець" 12 лютого 1914-го вперше здійснив політ за маршрутом Санкт-Петербург - Київ. Мав 10 пасажирів на борту. Того дня пілотував Ігор Сікорський. Установив два світових рекорди - за кількістю пасажирів і на вантажопідйомність, яка досягла 1,3 тис. кг.

На борту "Іллі Муромця" 1913 року випуску був ресторан, ванна кімната, туалет і окремі спальні. Багато учасників польоту підіймалися на верхній місток і ходили крилами.

Під час Першої світової війни літак використовували як розвідник і бомбардувальник. На борт він міг підіймати до 800 кг бомб.

Зараз ви читаєте новину «Запустили нову модель літака». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути