"На містобудівній раді відібрали варіанти розв'язки рівні за своїми техніко-експлуатаційними показниками, але один з них помітно вирізняється серед решти - це трирівнева розв'язка з реверсним розподільчим кільцем. Вона розв'язує всі напрямки руху (включаючи розвороти), практично немає обмежень за інтенсивністю руху на лівоповоротних напрямках та дозволяє виконати реконструкцію без перекриття руху, що, за транспортними підрахунками, зекономить місту приблизно 750 мільйонів гривень за три роки", - повідомляє заступник голови КМДА Ілля Сагайдак.
Заступник голови КМДА зазначив, що розв'язка надзвичайно компактна і займає площу лише 1,8 га (для порівняння: типовий повний "чотирилисник" на проспекті Бажана займає 13,5 га), не виходить за межі існуючих червоних ліній.
"Більше того, після її будівництва звільняться дві земельні ділянки загальною площею 1 га, зайняті лівоповоротними з'їздами існуючої розв'язки, завдяки яким пропонують створити два нові сквери", - додає Сагайдак.
Згідно з дослідженнями, поточний попит на лівий поворот: Центр – Чоколівка, через вулиці: Нестерова – Потьє, становить лише 3,8% загального трафіку з напрямку Центру, а попит на лівий поворот: Дорогожичі – Центр, через вулиці: Виборзька – Гарматна - лише 0,2% загального трафіку з напрямку Дорогожичів. Водії не використовують ці напрямки через велику втрату часу, будуючи свій маршрут через інші прилеглі вузли. Ця проблема залишається нерозв'язаною у двох з чотирьох відібраних для подальшої проробки варіантах Шулявської розв'язки.
"Натомість, реалізація трирівневої розв'язки з реверсним розподільчим кільцем сприятиме радикальному збільшенню попиту на лівий поворот: Центр – Чоколівка (до 26,3% загального трафіку з напрямку центру) і на лівий поворот: Дорогожичі – Центр (до 32,6% загального трафіку з напрямку Дорогожичів). Такий перерозподіл попиту суттєво розвантажить прилеглі вузли вулично-магістральної мережі міста. В цілому по Києву це дасть транспортний ефект - зменшення перепробігу транспорту на 92,2 тис. машинокілометрів на добу та зменшення втрат часу на пересування індивідуальним транспортом - на 6,0 тис. людиногодин на добу. Лише економія на паливі, у випадку реалізації трирівневої розв'язки, складе 77 млн грн. на рік. А загальні транспортні втрати, із врахуванням втрат часу на пересування, зменшаться на 250,2 млн грн на рік", - наголошує Ілля Сагайдак.
"Трирівнева розв'язка з реверсним розподільчим кільцем – єдина із запропонованих та відібраних для подальшої проробки схем, що забезпечує пропуск велосипедистів за всіма напрямками. Вона має повністю ізольований пішохідний рівень, а посадкові майданчики громадського транспорту на ній зведено максимально близько до центру перехрестя, що суттєво зменшує довжину пішохідних кореспонденцій у межах пересадкового вузла. Немає сумнівів, що у випадку фахового та неупередженого аналізу зібраного масиву даних та за відсутності корупційних "аргументів", саме ця схема, зрештою, буде реалізована на Шулявці", - додає Ілля Сагайдак.
Коментарі