Через будівництво Керченського мосту російська окупаційна влада в Криму скоротила витрати на соціальні потреби населення, медицину. Про це в коментарі для Gazeta.ua заявив Олег Батурін, голова правління ГО "Медіаклуб громадського діалогу "Європростір", журналісти якої працюють в Криму та на Донбасі.
За його словами, дефіцит будівельних матеріалів на території Криму призводить до постійного здорожчання вартості будівництва.
"Представники кримського бізнесу зізнаються, що їх примушують вкладати кошти в будівництво, щоб покрити недостачу. Коли міст введуть в експлуатацію, швидще за все, доведеться закрити всі кримські порти. Уже перестав працювати порт у Феодосії: його крани і катери стоять та ржавіють. Жителі Феодосії і Керчі дуже сердиті на Росію. Обурюються шаленими цінами і низькими доходами. Високі зарплати в Криму лише у чиновників і силовиків. Кримчани зараз охоче спілкуються з журналістами про наболіле, від простих людей можна почути чимало цікавого, чого не розкажуть російські ЗМІ", - каже журналіст.
Він також додав, що багато кримчан сподівалися добре заробити на будівництві мосту. Але їх чекало жорстоке розчарування, адже міст будують винятково гастарбайтери з Росії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Дві платформи вже провалились" - Керченський міст може впасти цієї зими
"Наші журналісти зустрічали на будівництві приїжджих з Омська, Оренбурга, Волгограда. Чоловіки пояснювали, що їх направила сюди компанія, що винаймає працівників по всій Росії. Місцевих жителів на будівництві моста практично не зустрінеш. Справа в тому, що сюди набирали осіб, які мають необхідну освіту", - каже Олег Батурін.
Як розповів Батурін, кварцовий пісок, який використовують для будівництва Керченського мосту, масово беруть у кар'єрах у різних регіонах Криму. Більшість кримчан не замислюється над тим, які екологічні загрози несе спорудження мостового переходу.
"Згідно з висновками Інституту водних проблем і меліорації НАН України, внаслідок побудови мосту знижується водообмін між Чорним та Азовським морем, збільшується інтенсивність "цвітіння" води. Це шкодить екосистемі Азовського моря та ризикує перетворити його в "Азовське озеро", внаслідок зниження солоності води в морі. Також "будівництво століття" призводить до замулювання дна моря і розмивання берегової лінії. Окрім цього, відбувається зменшення розвитку колонії медуз і рибних запасів. Від днопоглиблювальних робіт страждає популяція камбали-калкана. А внаслідок гідравлічних ударів при забиванні паль гинуть дельфіни", - розповів журналіст.
Усі, кого залучать до будівництва Керченського мосту, потраплять під міжнародні санкції, заявив міністр юстиції Павло Петренко. "Жодна міжнародна компанія, яка поважає себе, навіть гвинт або гаєчку туди не поставить, бо вона ризикує втратити бізнес на території ЄС, США, Японії. Ми бачимо, що сталося із Siemens".
Коментарі
6