І знову черговий код да Вінчі, знову обговорюється загадка походження однієї з найшанованіших християнських святинь – Туринської Плащаниці.
На думку американського дослідника Лілліан Шварц, консультанта Нью-Йоркської школи витончених мистецтв, зображення на цьому савані не що інше, як автопортрет генія італійського Відродження Леонардо да Вінчі.
Як повідомляє агентство АНСА з посиланням на англійські джерела, Шварц переконана, що "негативне" зображення "Людини, знятої з хреста" не пояснюється дивом, а є результат оптичного винаходу Леонардо, який для створення портрета на льняному полотні вперше в історії використовував "камеру обскуру".
Учений покрив простирадло фоточутливою емульсією, виготовленою з яєчного білка і желатину, підвісив тканину в темній кімнаті, навпроти в стіні зробив дірку, закривши її скляною лінзою, а по іншу сторону помістив свій скульптурний автопортрет. Через декілька днів силует бюста віддрукувався у перевернутому вигляді на простирадлі.
Автор гіпотези нагадує, що Леонардо був зачарований магією оптичних експериментів, в його "кодексах" знаходиться опис "камери обскури".
Директор Центру з вивчення Плащаниці в штаті Колорадо /США/ Джон Джексон назвав нову роботу "заснованою на мізерних знаннях в області історії та науки" і спростував висновки Лілліан Шварц за допомогою простого аргументу.
Він нагадав, що в одному з паризьких музеїв зберігається медальйон із зображенням Плащаниці, датований ХIV століттям, за сто років до народження Леонардо да Вінчі.
За матеріалами Gazeta.ru
Коментарі
3