Три українські залізорудні комбінати звернулись до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана зі скаргами на "Укрзалізницю". Ця компанія суттєво зменшила об'єми перевезень нашої продукції, а натомість збільшила кількість перевезень виробів промислової групи "Метінвест".
Звернення написали ПрАТ "Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат", акціонерне товариство "Суха балка", компанія "Запорізький залізорудний комбінат та АТ "Minerfin. A.S." – один із акціонерів запорізького комбінату. Це стало відомо із листів, яке опублікувало espreso.tv
Підприємства закликають терміново втрутитися у ситуацію.
"Укрзалізниця" відстоює інтереси компаній групи "Метінвест" та ставить під загрозу виконання міжнародних контрактів інших українських експортерів. Левова доля вантажних вагонів парку "Центр транспортної логістики" надається групі компаній "Метінвест" і лише незначна частина виділяється іншим виробникам", - йдеться у повідомленні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крюківський вагонобудівний завод передав 50 вантажних вагонів Єристівському ГЗК
У грудні цьогоріч "Метінвест" отримував 848,25 вагонів на добу. Натомість "Криворізький залізорудний комбінат" - 17,75, а ПрАТ "Суха балка" - 13,25 вагонів, стверджують виробники. Подібна ситуація була і у листопаді.
З 6 грудня не було надано жодного вагону парку для компанії "Суха Балка".
"Кожен місяць ми прослідковуємо зменшення виділення вагонів ЦТЛ і повну зупинку їх надання із 6 грудня. Паралельно відзначаємо збільшення надання вагонів "Метінвесту". Зокрема, вагони, які 5 та 6 числа слідували до нас – були розвернуті на ГЗК "Метінвесту", - йдеться у листі компанії.
Подібної важкої ситуації із вантажними перевезеннями українські виробники не пригадують, йдеться у зверненні. Тенденція до погіршення умов перевезень спостерігається останні три роки.
"Через дії "Укрзалізниці" ми не можемо виконати свої зобов'язання перед партнерами. Наприклад, в грудні ми не відвантажили 200 тисяч тонн залізорудної сировини нашим партнерам з Австрії, Чехії та Словаччини. Словацька компанія "U.S. Steel Košice" отримала лише 13 тисяч тонн продукції з замовлених 120 тисяч тонн. Склади забиті, але ми не маємо змоги відгружати продукцію. Кравцов (очільник Укрзалізниці – Gazeta.ua) дав команду віддати всі вагони на Метінвест. Ми не в змозі виконувати контракти. "Полтавський ГЗК" звернувся з листом до Гройсмана, але поки реації немає", - розповів Дмитро Спатар, заступник голови правління з комерційних питань "Полтавського ГЗК".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Некваліфіковані управлінські рішення менеджменту Укрзалізниці посилили хаос з вантажоперевезеннями - Омелян
У грудні мали перевезти 266 тис т сировини 3,8 тис напіввагонами. Мали дати 2729, але виділили тільки 4% від домовленої кількості, додають в компанії.
"Запорізький залізорудний комбінат" дефіцит тяги відчувають не вперше. Минулого року підприємство вже було на межі зупинки, кажуть у компанії.
"Через незадовільне забезпечення піввагонами ми були вимушені вивозити нашу продукцію автомобілями на польовий склад. Наш комбінат є містоутворюючим підприємством, на якому працює майже 4600 працівників, більшість з яких проживають у місті Дніпрорудне. Тому зупинка нашого підприємства може призвести до негативних соціально-економічних наслідків у регіоні. Комбінат є підприємством з іноземними інвестиціями. Ситуація, що склалася, ставить під загрозу створення сприятливого інвестиційного середовища в Україні", - написав у своєму зверненні до уряду Михайло Короленко, генеральний директор "Запорізького залізорудного комбінату".
Свою позицію висловило і словацьке акціонерне товариство "Minerfin. A.S.", яке є мажоритарним акціонером підприємства "Запорізький залізорудний комбінат".
"Недовантаження за 11 місяців 2018 року становить 220 тисяч тонн. Спочатку грудня - 28 тисяч тонн. Це призвело до накопичення товарної залізної руди на наших складах у розмірі більш ніж 350 тисяч тонн та збільшенню втрат на складування. Незважаючи на узгодженні з У3 плани та графіки, починаючи з 16 грудня і до теперішнього часу нам було надано лише 2 маршрути по 54 вагони ЦТЛ при необхідних 54 на добу", - йдеться у заяві Любомира Копчіка, директора АТ "Minerfin. A.s.".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Скандал в Укрзалізниці: чому сталася трагедія у потязі Київ-Рахів
Від дій Укрзалізниці страждають потужні промислові групи, які не мають змоги експортувати свою продукцію, наголошують виробники
Скарги на "Укрзалізницю" два комбінати писали ще 21 грудня. У листах стверджувалося, що унаслідок подібних дій залізничників, бюджет України недоотримає понад 16 млн грн.
Коментарі