У Києві на території Інституту паркінгових систем на Столичному шосе, 96 з"явився єдиний в Україні автоматичний п"ятирівневий паркінг, який діє вже декілька днів
Створили цей паркінг за рік. Ідея і розробка - конструктора Інституту паркінгових систем Володимира Татаренка. Співробітники інституту вже декілька днів користуються новинкою. А "Київміськбуд" замовив вісім таких паркінгів для столичних висоток. Один з них - 18-поверховий будинок на вулиці Чорновола.
Зовні автоматичний паркінг виглядає, як невелика будівля зі скляними стінами. Щоб його розмістити, потрібна ділянка 21х11 м. А вміщується в паркінгу 29 авто. Втім, це далеко не межа, місць можуть зробити скільки завгодно. Будувати його можна як під землею (за державних будівельних нормах - на 5 поверхів під землю), так і уверх (9 поверхів).
За роботою паркінгу стежить всього один оператор. Та і то швидше за тим, щоб з комп"ютерною програмою все було в порядку. Одне паркувальне місце на цій стоянці розраховане на вагу 1,8 тонни.
Генеральний директор Інституту паркінгових систем розповів, машина в цілковитій безпеці, адже виїхати можна тільки за допомогою картки власника. Зайти без картки теж не можна. Ніхто не подряпає машину, вона в теплі, в сухому місці. В інституті є 15 різних варіантів подібного паркінгу. Всі вони запатентовані.
До речі, операторів можуть навчити лише в Інституті паркінгових систем, адже він має знати принцип дії всіх механізмів, а також досконально володіти спеціальною комп"ютерною програмою.
Автор розробки каже, що це найбільш економний паркінг в світі на сьогодні. До того ж - найдешевший з автоматичних. Одне парковочне місце коштуватиме 7-10 тис доларів для замовника (для автовласника, який залишатиме в паркінгу свою машину, місце коштуватиме близько 15 тис доларів). Для порівняння, місце в звичайному підземному паркінгу коштує від 20 тис доларів.
До відома, в Москві перший автоматичний паркінг з"явився теж не так давно. У квітні 2009 року 8-поверхову конструкцію, розміром 10 х10 м, встановили недалеко від Останкінської телевежі.
У Європі і Америці такими користуються вже давно.
Зазначимо, що на відсутність в столиці сучасних багаторівневих паркінгів нарікали в блоці Кличка: замість них влада будує паркомати. У блоці назвали таке хазяйнування імітацією наведення ладу, тоді як Київ задихається без стоянок і паркінгів.
За матеріалом "Газета по-киевски".
Коментарі