Наприкінці жовтня на вул. Личаківській у Львові відновлять рух транспорту, знову їздитимуть трамваї №2 і 7 за звичним маршрутом. Ремонт дороги розпочали у червні, закінчать завчасно. Вул. Личаківська матиме тротуари із новою плиткою, дорогу зі свіжою бруківкою і трамвайну колію із сучасним бетонно-гумовим покриттям.
— Скільки нам довелося усього наслухатися від місцевих, — махає рукою 36-річний Олег Береза, директор комунального підприємства "Львівавтодор", у вівторок по обіді. Оглядає на Личаківській роботу працівників турецької фірми "Онур". Вони кладуть бруківку, на вулиці іде луна від молотків. — Усе літо мешканці мали незручності. Все було розкопане — і дорога, і тротуари. Не було як автомобілем до хати під'їхати. Дівчата на каблучках стрягли у піску. Ми пояснювали людям, що треба потерпіти. Адже для них буде приємний результат. Трамвайна колія вулиці Личаківської від площі Митної до вулиці Заньковецької буде безшумною.
Найважче робітникам було підводити воду та каналізацію до будинків. Адже Личаківська — це суцільна вулиця зі старовинних будинків, де до кожного треба було класти свою трубу. Будівельники відкопували нові вузли, яких немає у проекті.
На колії клали кілька шарів — щебенева основа, бетон, гума. Якраз гумові прокладки ізолюють гуркіт, коли їде трамвай. Проте технологія не дозволяє їх ставити на поворотах. Тому на перехресті з вул. Винниченка, біля Винниківського ринку звуки трамваю таки буде чути.
Безшумна колія значно дорожча за звичайну. Вартість реконструкції Личаківської — 3 млн євро. Її зробили за кошти "Європейського банку реконструкції і розвитку".
— Нарешті можна у магазин у хатніх тапочках сходити, — жартує 40-річний Степан Корба з вул. Личаківська. — Це літо нам запам'яталося, — хитає головою. — Ще з хати не вийшов, а повні черевики піску. Зате тепер спатимемо спокійно, вікна не дрижатимуть. Я тут виріс, життя пройшло під звуки трамвая.
— Та от тротуари не дуже гарні, — додає сусід Степана. Показує пішохідні доріжки. Їх викладають плиткою посередині. А мозаїкою обабіч, по кутах, навколо люків, стовпів. Таку саму цього літа поклали у центрі на площі Ринок. — Що це за диво — ні то плитка, ні то бруківка, як недороблені? Це в мене в селі так роблять — трохи щебенем, трохи асфальтом, трохи піском, лиш би пройти.
Минулого тижня почали ремонт центрального просп. Свободи. Там на непарному боці вулиці від Городоцької до Гнатюка стоїть важка техніка. Знімають верхній шар асфальту. Під ним видніє стара австрійська бруківка. Видно, що вона більша за сучасну. Ніхто не знає, коли її поклали.
Стару бруківку витягнуть та покладуть на свіжу основу замість асфальту. Збоку праворуч проїжджої частини буде велодоріжка. Тротуар перекладуть із гранітної плитки. Гарантія нового покриття — 10 років.
Центральний проспект робитимуть у чотири етапи. Про терміни у міській раді говорити відмовляються. Усе залежить від надходження грошей. Не кажуть також, коли завершать ремонт вул. Городоцької.
Коментарі